Kuolen sisältä

Kuolen sisältä

Käyttäjä tyttö pukeutunut mustaan aloittanut aikaan 23.11.2022 klo 18:13 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä tyttö pukeutunut mustaan kirjoittanut 23.11.2022 klo 18:13

Hei olen 17 vuotias tyttö joka kärsii liian monista ongelmista menneisyydessä ja nykyisyydessä. En tunne enää mitään muuta kuin tyhjyyttä eli olen kai kuollut sisältä. Pari päivää sitten meinasin kävellä auton alle ja tehdä itsemurhan. Kirjoitin kirjeet joissa kerroin viimeiset toiveeni ja tunteeni. Ottaessani viimeistä askeltani joku veti minua vaatteista taakse ja pelasti henkeni. En edes ehtinyt tajuamaan mitä oli tapahtui. Mies joka minut pelasti luuli etten vain katsonut eteeni ja kävisin vain tien yli kuulokkeet pässä mutta hän vain esti minua tekemästä itsemurhaa. Haluasin kertoa jollekkin mutta viime kuukausina ole menettänyt suurimman osan ystävistäni joten ei oikeastaa ole ketään kelle kertoa. Paitsi tietty nuorisopsykiatrian lääkärini mutta jos kertoisin taas että yritin tappaa itseni joutuisin osastolle ja siinä samassa menisi yksin asumisen ja lukiosta joskus valmistumisen haaveet.

Käyttäjä MattiN_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 13.01.2023 klo 18:01

Moi!

Olen pahoillani, että kukaan ei ole vastannut sinulle pitkään aikaan.

Kuulostaa todella ikävältä ja toivottomalta. Minusta on ihan upea juttu, että joku pelasti sinut, sehän kertoo että on vielä hyviä ihmisiä olemassa.

Sinä tietysti teet itse oman elämäsi ratkaisut, mutta toivon että ratkaisu ei ole elämästä luopuminen.

Jonkun luotettavan ihmisen löytäminen on varmasti yksi keino päästä eteenpäin. Jos ihan ammattiauttajien kautta ei tunnu löytyvän sopivaa henkilöä, niin erilaiset nettipalvelut voisivat olla yksi reitti eteenpäin. Esimerkiksi sekaisinchat, netari ym. Myös täältä TukiNetista voisi löytyä joku hyvä reitti eteenpäin.

Älä menetä toivoasi. On olemassa hyviä ihmisiä, jotka varmasti haluaisivat auttaa ja tukea sinua eteenpäin.

Terveiin

Matti Joensuun Saappaasta

Käyttäjä Tipo kirjoittanut 26.01.2023 klo 06:08

Todellakaan mikän itselle tehty ei ole ratkaisu tuohon,olet vielä nuori ihminen niin tulee varmasti paljon positiivistäkin.

terve kuitenkin olet niin en suosittele ajattelemaan synkkiä juttuja.

Käyttäjä Hannahhhh kirjoittanut 08.03.2023 klo 15:06

Hei sun viesti kosketti mua syvästi, haluisitko jutella mun kans enempi? Terkuin.Hanna

Käyttäjä ghettoStar kirjoittanut 27.03.2023 klo 14:16

Hei, sinä ainutlaatuinen. Luin viestisi. Minulla on myös ollut joskus todella vaikeat vuodet elämässä. Halusin vain päästä pois tästä maailmasta ja rukoilin lähes päivittäin, että "ota minut pois täältä!" Vuosien taistelujen jälkeen löytyi oikea lääke, jonka avulla aloin  selviytymään ensin arjen toiminnoista. Sitten alkoi syvä työskenteleminen itseni kanssa: Mistä nämä tunteet tulevat? Ovatko ne totta? Mistä ne ovat saaneet syntynsä jne? Sitten myöhemmin pääsin terapiaan. Asiat alkoivat selkiytyä . Ei tarvinnut enää paeta itseään. Nyt elämä on hyvää ja minulla on rauha. Sinä löydät sen myös. Ja ei ole toista sinua tässä maailmassa, olet siis ainutlaatuinen. Etsi itsesi, löydä itsesi, ja sinä alat elää. Voimia, you special!