Kunnioitetaanko mua?

Kunnioitetaanko mua?

Käyttäjä Sirena aloittanut aikaan 17.05.2007 klo 19:15 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Sirena kirjoittanut 17.05.2007 klo 19:15

Minulla on ongelma, jonka nimi on alemmuudentunne. Tuntuu, että syystä tai toisesta minua ei vain kunnioiteta tai oteta vakavasti. Erityisesti pojat tuntuvat joskus pitävän minua vain jonain säälittävänä pikku hölmönä, jonka kiltteyttä voi käyttää hyväkseen.

Nytkin teimme jotain parityötä saksan tunneilla, tein sitä erään pojan kanssa. Puolet työstä teimme yhdessä, mutta kun aika ei riittänyt, sitä olisi pitänyt jatkaa vapaa-ajalla. Jotenkin tyyppi sai homman tyrkättyä minulle yksin tehtäväksi niin, etten edes tajunnut sitä. Nokkela veto.

Tämä ei toki ollut ainoa tapaus, eivätkä ”syylliset” aina ole olleet poikia. Tuntuu, että minua pidetään liian heikkona pitämään puoliani, tai edes tajuamaan tekemään sitä. Olen liian kiltti sanoakseni kunnolla vastaan, ja siksi minusta on helppo tehdä pelle.😞 Kaipa sitten olen liian kiltti. Olen kyllä opetellut sanomaan välillä EI, mutta minusta on jo luotu tietty käsitys. Ja vieläkin tuntuu, että kaikkein helpointa on vain yrittää miellyttää kaikkia ja antaa heidän tehdä mitä tekevät.

Tämä saisi kyllä jo loppua. En halua tanssia muiden pillien mukaan. Mutta kun sanon johonkin ei, tuntuu, että ääneni on pelkkää piipitystä, ja jo se huvittaa kaikkia. Mitä ihmettä teen? Onko jollain samantyyppisiä ongelmia?😯🗯️

Käyttäjä tämmönen kirjoittanut 18.05.2007 klo 14:33

Kannattaa lukea hyvä kirja nimeltä ’Kiltteydestä kipeät’,sitä saa ihan kirjastostakin!😉

Käyttäjä Sirena kirjoittanut 19.05.2007 klo 20:30

Kiitoksia vinkistä, tämmönen 🙂 Taidanpa käydä lainaamassa tuon kirjan, kuulostaa nimensä perusteella ainakin just mun kirjalta...
Muuten, vähän hävettää kyllä nyt jälkeenpäin, mutta minun on pakko korjata kyllä eräs asia mitä tuohon ensimmäiseen viestiini kirjoitin. Tämä saksan työ nimittäin, ei tyyppi ollutkaan tarkoittanut sitä minun yksin tehtäväkseni. Käsitin väärin, enkä tullut ajatelleeksikaan, että hän ei olisi tarkoittanut tyrkätä sitä minun hommakseni. Näin sitä käy, kun ajan kanssa on muuttunut tuon tyyppisistä tapauksista vainoharhaiseksi...🙄