Kun tuntuu olevan yksin..
En oikein tiedä mitä sanoisin. Tai mitä tahtoisin sanoa. Silti on pakko päästä jotakin sanomaan.. Ihmisille, jotka kenties voivat ymmärtää..
Olen itse entinen anorektikko ja sitä kautta olen tutustunut moniin ihmisiin. Moniin ihmisiin, joiden kanssa tulin todella läheiseksi, joille pystyin kertomaan kaiken. Viime keväänä menetin neljä ystävää – heille elämä oli vain liikaa. yritin ajatella, että se oli heille hyvä asia ja he ovat nyt onnellisia. Entäs minä itse? En surenut.. En pystynyt siihen. Taistelin ja vain jatkoin elämääni. Yritin olla vahva ihminen ja ajatella, että tästä selvitään.
Sitten.. Menetin sunnuntaina kaverin. Emme pitäneet kahteen vuoteen yhteyttä lainkaan – hän parantui ja tahtoi välimatkaa. Todellakin ymmärrettävää, jos tahtoo paremman elämän. Hän otti kuitenkin yhteyttä sunnuntaina. Ihmettelin. Ja myöhemmin tajusin, kuinka sokea ihminen olenkaan.. Hän vihjasi yhtä jos toistakin, en pystynyt myöntämään itselleni, että hänellä oli mahdollisesti ongelmia.. En tiennyt. Sunnuntai iltapäivällä tuli viestiä ja tajusin ettei kaikki todellakaan ole hyvin. Soitin hätäkeskukseen ja apua tälle ihmiselle. Myöhästyin. Olin viimeinen ihminen siihen yhteydessä, viimeinen joka yritti tehdä sen eteen jotakin. Mutta myöhästyin. Menetin sen ainoan, joka meistä kuudesta oli jäljellä. Meistä, jotka tiesimme toisistamme kaiken. Tajusin, ettei mulla ole enää ketään. Ei yhtään ketään. Ei ketään, joka tietää mitä tunnen, mitä olen tuntenut. Ei ketää, joka eli elämäni hankalimmat ajat kanssani. Ei ketään, joka on tukenut vaikeina hetkinä todella paljon. Olin yksin.
Enää ei ole ketää joka ymmärtäisi. Ei ketään, jolle puhua. Olisin jtn kriisiapuakin saanut, mutta en pysty puhumaan kasvokkain tuntemattoman kanssa. Se olisi liikaa..
Ja nyt olen itse murskana. Alan ymmärtämään, ettei ole enää ketää. Perhe ja muut ystävät, mutta ei ne mua ymmärrä samalla tavalla. Ei. Tuntuu tyhmälle sanoa, että on yksin, mutta siltä se tuntuu.
En tiedä enää edes miksi itse elän? Miksi ihmeessä? Muut lopettivat tuskansa ja saivat rauhan. Kaikki tärkeät ihmiset elämässäni. Kaikki ovat lähteneet. Yksin tunnen tallaavani vaan katuja. Kaikki menee hyvin, kun olen liikkeessä. Yöt on tuskaa.