Kun näkee siskon sairastuvan..
Olen itse kamppaillut anoreksian kanssa kuusi pitkää vuotta ja saanut kesäkuussa terveenpaperit. Se oli pitkä taistelu, jonka voitin.
Siskoni taas on 15-vuotias nuori ihminen. Hänellä alkoi ongelmat ruuan kanssa jo muutama vuosi sitten. Aina onnistuin kuitenkin puhumaan järkeä ja saamaan hänet kääntämään suunnan oikeaan. Kesällä hän kävi jo siellä maailmassa vierailemassa, mutta puhuin järkee, kun satuin olemaan kotona. Kesä meni hyvin. Elokuussa lähdin itse opiskeleen ja olen vaan ihan nopeesti pyörähtänyt kotona. Nyt olin puoli viikkoa kotona ja se iski silmään. Sen näki selvästi – siskoni on siinä maailmassa ja siinä kierteessä mukana. Hän on syvällä siinä maailmassa. Sunnuntaina sitten otin yhteen porukoiden kanssa – ovatko he sokeita ja tyhmiä. He eivät puutu siihe, vaikka varmasti näkevät sen. Itse voin sanoa, että tuntui kamalalle.. Olisin voinut kuvitella katsovani OMAA ITSEÄNI. Hän teki asiat täysin samalla tapaa. Vanhempani eivät tahdo avata silmiään. Mitä kummaa voin tehdä? Opiskelen muualla, enkä todellakaan ole paikalla. Siskoni on jo sairas, eikä todellakaan myönnä omaa ongelmaansa. En voi jättää asiaa näinkään.
Ja yhtään ei helpota kaverin kuolemakaan, josta on vasta viikko. Se osaa vielä sotkea pakkaa suuremmin. Mutta se olkoon aivan toinen tarina.. Mutta varmaan vaikuttaa siihen, että otan siskon tapahtuman niin vahvasti.
Laitoin tämän jo ”yksityisen viestin”, mutta jos joku muu osaisi sanoa jotain. Kuinka auttaa siskoa?