Voi Zuzki! Tää ei ole saarna, vaikka ehkä siltä saattaa kuullostaa..mutta tää on mun kokemus asiasta. Mä en tiedä minkä ikäinen sä olet, mutta toivon ettet itse päättäisi päiviäsi. Oot vaan miettinyt, mikä olis sulle helpoin tapa...ootko miettiny sun läheisiä..äitiä tai isää...mahd.sisaruksia, kavereita ym. Minkä tyhjän aukon sä jättäisit niiden elämään pois menollas? Ja miten ne miettis, että mitä ne teki väärin tai miten ne ois voinu sua auttaa, ettet ois päätyny tohon ratkasuun?
Se oli se mikä mut pelasti..mä mietin siellä kallion jyrkänteellä mun läheisiä...itkin ja pyysin kaikilta anteeks, kunnes pääsin siskoni poikaan, joka oli tuolloin 2v..aloin funtsaan et miten sisko kertois sille kun se on iso, että sen täti tappoi itsensä 18 vuotiaana, sitten mä tulin sieltä jyrkänteeltä alas, en hyppäämällä vaan samaa reittiä mistä olin sinne mennytkin. Mä hakeuduin psykologille ja pääsin siitä pikku hiljaa yli, se ei tuntunu aluks siltä et se auttais, mutta jälkeen päin mä tajusin, että siitä oli todella ollut apua.
Seuraavaksi masennuin 2004, se oli mun elämäni mustavuosi😭 Mulla oli 5 hautajaiset, kun oli just saanu hautajais vaatteet kaappiin, jouduin ottaan ne sieltä aina uudestaan. Kun sitten oli ne viidennet hautajaiset, kun rakas ystäväni kuoli toisen ihmisen pahan käden kautta, mä menin niin muusiks, et sit jouduin vetään masennuslääkkeitä, vaikka olin aina vannonut etten ikinä ala sellasia syödä. Tämä rakas edes mennyt ystäväni oli tuolloin 21 vuotias ja elämä olisi ollut vielä edessä ja tiedän että hän olisi hallunnut sen vielä elää, mutta ei vain saanut, toisen ihmisen pahuuden takia.😭 Mä olen menettänyt niin paljon ystäviä...iäksi, tuntenut tuskaa ja ikävää, kattonu myös muiden läheisten tuskaa läheltä, etten pysty ajattelemaan ees enää itsaria, vaikka nytkin voin todella pahoin ja masennus pukkaa päälle.
On vaan pakko mennä eteen päin, vaikka tuntuukin että junnaan paikallani, eli just niinkuin sustakin, tuntuu et mikään ei onnistu, kaikki on liikaa..mutta kyllä tää tästä, ajan kanssa, siihen voi mennä kauan tai sit helpottaa jo ylihuomenna, koskaan ei tiedä.🙂
Mutta sellasen neuvon annan että älä päätä päiviäs itse, koska ikinä ei tiiä mitä edessä päin vielä on, voi ollakkin aivan ihana elämä. Ja sullakin varmasti on vielä tälle maailmalle annettavaa, vaikkei nyt varmasti siltä tunnukkaa.
Mutta voimia ja iso voimahali sulle...ja muista ELÄMÄ VOITTAA AINA!!!🙂👍