Kun ei ole ketään
Ongelmani on se, ettei minulla ole varsinaisesti ketään kenelle puhua. ”Kavereita” on, mutta ei ketään kenelle voisin/haluaisin puhua siitä että välillä on vaikeaa.
Ongelmana on ollut mm. vanhempien alkoholismia niin kauan kuin jaksan muistaa. Vanhempien silmissä olen aina ollut vahva, en ole koskaan uskaltanut kertoa heille jos joku painaa mieltäni…lähinnä sen takia on tuntunut tältä, koska heillä itselläänkin on ollut niin vaikeaa. Olen vain kerännyt aina kaiken sisälleni, ja nyt en enää uskalla päästää ketään lähelleni. Tuntuu siltä, että koko nuoruuden on elänyt niin hiljaista elämää, että nyt 19-vuotiaana en edes tiedä kuka olen tai mitä oikeasti haluan. Vanhempani eivät ole koskaan varsinaisesti laiminlyöneet tehtäviään vanhempina….Kotona on useimmiten ollut turvallista, mutta henkisesti olen ollut yksin. Asiat ovat enemmäkin menneet niin päin, että vanhempani ovat purkaneet minulle ongelmiaan.
Selitys ei ollut kovin selkeä, eikä siitä käynyt läheskään kaikkea ilmi, mutta tiivistettynä tuntuu siltä, että olen padonnut kaiken aina sisälleni, ja ulospäin olen ihan tavallinen onnelliselta vaikuttava nuori, mutta kukaan ei osaa ajatella että mikään olisi pielessä, koska en ole koskaan sitä näyttänyt, ja se on alkanut ahdistaa, enkä enää tiedä miten muuttaa asioita :/.