Terve Öitä, olen mie jo vähän noussu ylös. 4 tuntia ollut koulussa joka päivä, sitten tullut nukkuun päiväunet. Väkisin olen käynyt koirien kaa lenkille. Mie olen laittanut herätyskellon soimaan päivälläkin ja, kun se soi, niin sitten pakotan itseni jotain tekee. sitte taas sänkyyn, mie nukun jotain 15 tuntia vuorokaudessa.
Terve Xera. mua ei tutkittu siellä Dextrassa, siirryin sinne hoitoon, kun olis saanut diagnoosin. mua tutkittiin Oulussa ja sitten Hesassa parissa paikkaa. Enkä oikein tiijä mitkä on assi-tutkimuksia, mitkä taas epilepsia. Ai niin sanonkin nyt, että mulla ei oikeasti olekaa epilepsiaa, vaan saan niitä kohtauksia, kun haluan pois tästä maailmasta. Välillä mulla on ihan oikea epilepsiakohtauksen näkönen kohtaus mutta se ei näy aivofilmissä. Mulla ei ole aivoissa häiriöö silloin, mun mielessä on se häiriö. syön silti vielä ainakin kaksi vuotta epilepsialääkettä. mutta sitten voinkin saada jo ajokortin. Nuo kohtaukset yritetään saada pois terapiassa, niin että löytäsin jonkun muun tavan käsitellä asioita kuin saada epilepsiakohtaus.mun pitäis oppia hallitsee mieltäni.
Mun tutkimuksiin piti mun itse ensin kirjoittaa semmoinen elämänkaarijuttu, missä oli kaikkia tärkeitä juttuja mitä mun elämässä on tapahtunut. sitten niistä puhuttiin sen tutkijan kanssa.
sitten mun siskon ja veljen piti tehdä myös juttua mitä ne muistaa mun lapsuudesta. sitten opeilta oli juttuja, nää vanhemmatkin teki jonkun tarinan.
meillä oli monta tapaamista, joskus olin yksin, joskus olin vanhempien kanssa.
oli kyllä mulla niitä mustetahrojakin, se meni pieleen, kun musta ne vaan oli mustetahroja.
sitten oli muistipelejä missä oli ihmisten kasvoja ja mun ois pitänyt muistaa niitä, en muista kovin eri ihmisten turpia.
sitten piti laittaa sanoja, kun oli lauseessa tyhjiä kohtia.
kävin niiden kaa syömässä ravintolassa ja näytin sos.taitoni.
kävin kyllä paljon aivofilmeissä ja verikokeissa, en tiedä mihin ne liittyi.
mun tutkimukset kyllä kesti 3kk, välillä tietenkin oli taukoa. oli 3 eri lääkäriä ja terapeutti. muuta en muista.
ootko sie muuten yo-oppilas? jos saat Asperger-tittelin, niin veinaatkos sitten kaikille sun kavereille selittää, että olet virallisesti nyt erilainen mitä ne on? aluksi ne kattoo kuiteksi kuin halpaa makkaraa mutta mua ei enää kiusata koulussa, kun niille pijettiin syksyllä esitelmä Aspergeristä.
mulla on sieltä Dextrasta sellaine tukihenkilö. vissiin se on erityisope, se tulee aina välillä täällä käymään ja hoitaa kouluhommia mun kanssa.