Kuinka saada kavereita?

Kuinka saada kavereita?

Käyttäjä Lennonjohtaja aloittanut aikaan 13.10.2015 klo 23:55 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Lennonjohtaja kirjoittanut 13.10.2015 klo 23:55

Olen kohta 19vuotta täyttävä opiskelija ja vaihdoin vuosi sitten paikkakuntaa Kuopiosta Tampereelle. Huonon menneisyyteni takia on tullut menetettyä itseluottamus itseen täysin ja vaikka itseä on koittanu ottaa niskasta kiinno, tuntuu ettei edistystä tule. Olen asunut nyt vuoden Tampereella enkä ole oikein saanut uusia kavereita täältä. Päivät tuntuu todella yksinäisiltä ja harvoin juttelen kenenkään kanssa. Aivan kuin sosiaalisia taitoja ei olisi ollenkaan. Osaisitteko auttaa mitä kautta voisin löytää uusia kavereita ja ystäviä, joiden kanssa voisi nähdä ihan kasvotusten, urheilla ja viettää iltojakin hyvässä seurassa? Kaipaan apua!

Käyttäjä undeaduntilIdie kirjoittanut 14.10.2015 klo 12:07

Helou 🙂 Sun onnekses Tampere on suuri kaupunki ja ihmisiä riittää! Vaikka se voi olla omalla tavallaan myöskin pelottavaa. Netistä löytää ystäviä erilaisista keskusteluryhmistä ja muusta sosiaalisesta mediasta. Esim. facebook ryhmät, instagram, twitter, tumblr... Kaikkea löytyy 😀 Koulusta löytää ujompikin ystäviä 🙂 Kattele rauhassa ympärilles ja lähesty jotain ihmistä, joka vaikuttaa luotettavalta ja mukavalta 🙂 Harva meistä puree, vaikka siltä usein vaikutetaankin.

Ainiin ja onhan niitä kaikenlaisia vertaistukiryhmiäkin, mistä löytää ystäviä🙂 Kunhan syysloma loppuu aion kysyä psykiatrilta millasia vertaistukiryhmiä Tampereelta löytyis :3 Asustelen Orivedellä ja oon vihdoinkin päässyt siihen pisteeseen, että haluaisin kertoa muille kokemuksistani ja saada ystäviä, jotka taistelevat samojen ongelmien kanssa. Tampere on ihana kaupunki ja täynnä mukavia ihmisiä, varmasti löydät sieltä ystäviä! Yritä päästä turhasta pelosta ja opettele rauhottamaan ittes jännittävissä tilanteissa jotenkin 🙂

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 26.10.2015 klo 17:17

Moi
Tää viesti tulee aika myöhään😳
Itseluottamustas sä voisit kohentaa keskittymällä siihen, missä oot hyvä ja treenaamalla juttui missä oot vähän huonompi. Voisit myös, jos tarvii, kohentaa itsetuntoos. Siihen löytyy ihanvaa googlaamalla tosi hyvii vinkkei. Sitten kun noi asiat on paremmassa kunnossa, on helpompi löytää ystävii.
Voisit esim. aloittaa jonkun uuden harrastuksen ja tutustuu siellä ihmisiin tai ihan vaan mennä jutteleen jollekkin kivalta vaikuttavalle tyypille🙂
Oon varma, että sä saat ystäviä🙂👍