Kuinka päästä eteenpäin?

Kuinka päästä eteenpäin?

Käyttäjä Anskuanna99 aloittanut aikaan 22.01.2021 klo 10:31 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Anskuanna99 kirjoittanut 22.01.2021 klo 10:31

Moikka. Löysin tän verkkosivun hetki sitten, enkä kunnolla tiedä miten pitäisi toimia. Tällä hetkellä menossa ns. todella paska jakso mielen ja jaksamisen kanssa. Mä oon niin pitkään yrittänyt eteenpäin yksin loman minkäänlaista apua ja rehellisesti sanottuna voimat rupee loppumaan kokonaan. Miten mä lähtisin eteenpäin, hakee sitä apua jostain? Mistä? Koska nyt on niin paha tilanne, että haluun päästä vaan tästä tunteesta eroon. 

Käyttäjä ask kirjoittanut 22.01.2021 klo 19:05

Moi, mulla on vähän samanlainen tilanne. Ootko kertonut kenellekään olostasi. Minä käyn retkillä ja pelaan avustajan kanssa lautapelejä. Mä ymmärrän kyllä jos et viittoi kertoo olostasi, kirjoita vaikka joku lappu itsellesi ei tarvii antaa kellekään muulle, säilytä se vain itselläsi. Tai nakkaa vaikka jonnekin roskiin. Ymmärrän kyllä tunteesi. Ootko nähnyt että tukinetissä on paljon ryhmä chatteja, sinne voi tulla keskustelemaan..  täällä voi kirjoitella vaikka mitä, on erinomaisia keskustelu palstoja jonne kans voi kirjoittaa olostasi.

Käyttäjä Eop kirjoittanut 23.01.2021 klo 17:24

Ainakin jos asut  pääkaupunkiseudulla, niin on sellaisia matalan kynnyksen palvelupisteitä, Mieppi-nimisiä. Sinne voi netistä varata ajan ja mennä puhumaan ammattilaisen kanssa.

Käyttäjä Charlotta_Saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 02.02.2021 klo 18:54

Hei,

toivottavasti olosi on jo parempi ja olet saanut tukea. Sait jo täältäkin muutaman hyvän vinkin.
Mutta jos vielä kaipaat keskusteluapua niin esimerkiksi Helsinki Mission kriisiavusta voisit saada apua. Tällä hetkellä tukea saa etänä niin ei tarvitse olla Helsingissä. https://www.helsinkimissio.fi/nuorten-kriisipiste/keskusteluapua-nuorelle
Myös Mieli ry:llä on 24 h päivystävä puhelin mihin voi soittaa. https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua
Usein auttaa puhua jonkun kanssa, se että ilmaisee itsensä ja sanoittaa mikä tuntuu raskaalta voi jo auttaa löytämään keinoja miten mennä eteenpäin. Näihin kriisipuhelimiin vastaa ihmisiä jotka eivät odota sinulta mitään, ei tarvitse ajatella että "ei ole tarpeeksi paha olo", ne on juuri sinulle tarkoitettuja ja sieltä voi saada hyviä vinkkejä muistakin palveluista.
Onnea jatkoon ja toivottavasti keväästäsi tulee parempi!
T. Charlotta, NettiSaapas Helsinki