Kuinka kauan pitää yrittää jaksaa

Kuinka kauan pitää yrittää jaksaa

Käyttäjä dekadenssi aloittanut aikaan 23.05.2014 klo 02:32 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä dekadenssi kirjoittanut 23.05.2014 klo 02:32

Elämä tuntuu tosi merkityksettömältä ja on tuntunut jo toosi pitkän aikaa.. mietin melkein joka päivä jossain vaiheessa että olis vaan niin paljon helpompaa jos oisin kuollut. Oon sairastanu syömishäiriötä melkeinpä kaikissa muodoissaan suurimman osan mun nuoruudesta (oon nyt 19) enkä voi sanoa että parempaan päin oltais menossa :-/ Luulen että mulla on myös jonkinasteista diagnosoimatonta maanis-depressiivisyyttä (nyt hoidettu ja huomattu lähinnä masennusoireita) Vuosien hoito osastojaksoineen ja lihotuksineen ei oo toiminut ollenkaan. Nukkuminen ja syöminen on perseellään. Suurin osa ajasta menee kouluun ja syömishäröilyyn. En pysty ollenkaan huolehtimaan mistään ja keskittymiskyky ja elämähallinta ihan hakusessa. Vielä hetki sitten tuntui että vois mennä vähän paremmin, mutta nyt oon taas ihan hajalla… Ihmissuhteet on mitä on: en oo kellekään ”se ykkönen” ja tuntuu ettei ketään oikeen kiinnosta mitä mulle kuuluu. Kavereita mulla kyllä on silleen että baarissa käyn ja näin. Oon kuitenkin kaikille se, joka valitaan kun ei oo muita vaihtoehtoja ja tuntuu että näin on ollut koko mun elämän ajan. Oon useimmille vaan kauhea taakka, riippakivi. Enkä ees pidä kauheesti ihmisistä, oon aika herkkä ja pohdin liikaa mitä ihmiset sanoo. Useimmat ihmiset on petollisia ja itsekkäitä ja mun on vaikea kestää se. Oon ollu aina myös jotenkin outo ja on ollu vaikea löytää samanhenkisiä ihmisiä vaikka oonkin sosiaalisesti ihan taitava, luotettava enkä liian arka. Toisaalta myös ajan ihmisiä mun ympäriltä pois kun pelkään niin paljon yksin jäämistä (joo, logiikka, I know…) Nytkin muutamalla kaverilla on tulossa bileitä joihin kaikki on kutsuttu – paitsi mut tottakai. Tuun varmaan kököttämään kotona sitten ne illat yksin ryypäten. En uskalla päästää ihmisiä tarpeeksi lähelle mua minkä takia hakeudun tosi epäterveellisiin suhteisiin ja satutan itseäni melkeinpä tietoisesti. En luota keneenkään eikä moni mun elämässä oo oikeestaan antanut syytä siihen. Itsetunto ihan pohjalukemissa ja tuntuu että kaverit, tulevaisuus, terveys, elämä ja muut lipuu päivä päivältä vaan kauemmas. En tiedä mitä voisin tehdä tähän mun pahaan oloon, osastolle en mene koska liian huonoja kokemuksia sieltä enkä koe sen auttavan mua mitenkään. Todellisuudessa en varmaankaan ees haluis kuolla mutta en nää mitään ulospääsykeinoa tästä tilanteesta ja huonosta olosta enkä tiedä kenelle voisin ees puhua kun ulospäin pidän aika toimivia kulisseja pystyssä. Tuntuu että ajaudun vaan lähemmäs sitä hetkeä kun en herääkään seuraavana aamuna. Sinänsä sääli, koska oon periaatteessa ihan fiksu ihminen. Argh 😯🗯️

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 23.05.2014 klo 16:08

Moi dekadenssi,

Kirjoitat taitavasti omasta olostasi. Sulla tuntuu olevan monia raskaita asioita kannettavana, ja olisi varmaan ihan paikallaan päästä puhumaan niistä jollekin. En tarkoita tällä osastoa, vaan ihan keskustelua jonkin terveydenhuollon ammattihenkilön kanssa. Onko koulussasi esim. terveydenhoitajaa, kuraattoria tai psykologia, jonka puheille voisit mennä?

Itse oon oppinut ihmissuhteista, että niissä kannattaa yrittää olla oma-aloitteinen, vaikka tuntuisikin merkityksettömältä laittaa viestiä/ottaa muuten yhteyttä, kun ei toinenkaan sitä tee. Siitä huolimatta sillä voi parhaimmillaan säilyttää ja parantaa suhdetta kyseiseen ihmiseen. Toki jos toinen ei pidemmällä aikavälillä osoita mitään kiinnostusta, voi olla, että ihmissuhde tarvitsee ainakin taukoa. Voisitko kysyä noista bileistä itse, pääsisitkö mukaan? Onko sinulla kavereita, joihin voisit vain ottaa yhteyttä, vaikka se varmasti rohkeutta vaatiikin?

Kulissien pitäminen ulospäin on yksi selviytymiskeino, mutta se käy raskaaksi. Esittämiseenkin voi väsyä. Mielestäni olisi nyt paikallaan että saisit haettua apua näihin haasteisiisi. Älä satuta itseäsi. Sun tilanteesta on ihan mahdollista päästä kohti parempaa 🙂

Tsemppiä! 🙂🌻