Koulusta. Voiko näin tehdä?

Koulusta. Voiko näin tehdä?

Käyttäjä Morgania aloittanut aikaan 09.03.2007 klo 17:42 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Morgania kirjoittanut 09.03.2007 klo 17:42

Olen erinäisten henkisten ongelmien takia ollut huomattavan paljon poissa koulusta. Olen kuitenkin tässä saanut suoritettua 8 opintopistettä enkä edes mitenkään huonoilla arvosanoilla. Olen loppukevääksi lähdössä opiskeluun kuuluvaan työharjoitteluun. Siitä saan kasaan 13 opintopistettä. Tämän lukuvuoden saldoksi tulee siis 21 opintopistettä. Ryhmänohjaajani on nyt kuitenkin sitä mieltä, että nämä 8 opintopistettä on suoritettava ensi lukuvuonna uudestaan. Mitään järkevää syytä en tälle näe, sillä kahdeksasta suorittamastani kurssista olen saanut yhdestä arvosanan H4, neljästä arvosanan H3 sekä kolmesta arvosanan T2. Minä en halua suostua siihen, että vaivalla saamani arvosanat noin vain pyyhitään pois. Mielenterveysongelmaiselle nuo ovat mielestäni hyviä arvosanoja. Tietenkin haluaisin todistukseeni parempia arvosanoja kuin T2, mutta minun henkisen jaksamisen huomioon ottaen läpipääsemisestäkin täytyy olla tyytyväinen. Olen vakavasti harkinnut koulun lopettamista tähän vuoteen. En ole laiska enkä tyhmä, minä olen vain sairas. Sitäpä ei vain tunnuta ymmärtävän.

Laitoin tänään aika lailla samansisältöisen meilin SAKKI:n edunvalvojalle. Hän vastannee ensi viikon aikana, mutta nyt haluaisin teidänkin mielipiteitänne. Voiko näin opiskelijalle tehdä? Millä perusteella? Kuulostaako tämä reilulta? Jos koulun muu johto asettuukin ryhmänohjaajan taakse, kenelle muulle voin asiasta vielä kertoa? Lääninhallitukseen? Mitä tästä voi pahimmillaan seurata? 😯🗯️

Käyttäjä Alviirainen kirjoittanut 09.03.2007 klo 18:38

Hei!

En tiedä millainen käytäntö koulussasi yleensä on, mutta mielestäni jos kurssit on suoritettu niin niitä ei kyllä voi takautuvasti perua. Jos kurssin aikana on ollu poissaoloja enemmän kuin ois sallituu niin kyllähän siitä olisi pitäny kertoa jo ennen arvosanan saamista ja kurssin hyväksymistä. Käytännössä suorittamasi kurssithan on jo hyväksytty ja ei niitä minun mielestä ainakaan tarvitse uudestaan suorittaa. Valita vaan joka paikkaan minne vaan voit! Itse olen huomannu, että kouluissa saa usein pitää vain itse omista asioista huolta ja pitää laittaa kovaa kovaa vasten niin kyllä ne sitten uskoo 🙂. Oletko puhunu asiasta opinto-ohjaajan kanssa? Nuo arvosanat, jotka olet saanu on tosi hyviä! Saat olla ylpeä niistä! 🙂👍

Käyttäjä T ti kirjoittanut 09.03.2007 klo 18:58

Järkyttävän epäreilua! Jos ihminen on sairas, ja siitä huolimatta pääsee läpi, ei sitä saa hylätä! 😐
En minäkään ymmärrä, miksi ne täytyisi suorittaa uudestaan, jos niistä on jo kerran päässyt läpi... Typerää tuollainen.

Tässä siis mielipiteeni, anteeksi jos se häiritsee 🤔

Käyttäjä Morgania kirjoittanut 09.03.2007 klo 21:16

Alviirainen : Opinto-ohjaajan kanssa en ole asiasta vielä päässyt keskustelemaan. Ryhmänohjaaja ilmoitti kantansa vasta eilen. Eniten minua ihmetyttää se, että jopa kuraattori tuki ryhmänohjaajan näkemystä!

T ti : Mielipiteesi ei häiritse ketään. Olen iloinen, että toit näkemyksesi esille. Ihanaa ja kivaa kuulla, että en ole ainoa joka pitää tätä epäreiluna. 🙂

Käyttäjä Alviirainen kirjoittanut 11.03.2007 klo 23:20

Aika erikoista, että kuraattorikin on ollut samaa mieltä. Eihän sen noin kuulu mennä! Ei ne mitenkään voi vaatia sitä, että jo kertaalleen suoritetut kurssit pitäisi suorittaa uudelleen. Jos esimerkiksi poissaolot on vaikuttaneet kurssin hylätyksi laittamiseen niin se tosiaan ois pitäny tehdä jo kurssin aikana. Opettajat on jo hyväksyneet kurssit ja ei siihen ole kellään enää sanomista!

Pidetään peukkuja, että asia järjestyy!🙂👍