Koulusta. Voiko näin tehdä?
Olen erinäisten henkisten ongelmien takia ollut huomattavan paljon poissa koulusta. Olen kuitenkin tässä saanut suoritettua 8 opintopistettä enkä edes mitenkään huonoilla arvosanoilla. Olen loppukevääksi lähdössä opiskeluun kuuluvaan työharjoitteluun. Siitä saan kasaan 13 opintopistettä. Tämän lukuvuoden saldoksi tulee siis 21 opintopistettä. Ryhmänohjaajani on nyt kuitenkin sitä mieltä, että nämä 8 opintopistettä on suoritettava ensi lukuvuonna uudestaan. Mitään järkevää syytä en tälle näe, sillä kahdeksasta suorittamastani kurssista olen saanut yhdestä arvosanan H4, neljästä arvosanan H3 sekä kolmesta arvosanan T2. Minä en halua suostua siihen, että vaivalla saamani arvosanat noin vain pyyhitään pois. Mielenterveysongelmaiselle nuo ovat mielestäni hyviä arvosanoja. Tietenkin haluaisin todistukseeni parempia arvosanoja kuin T2, mutta minun henkisen jaksamisen huomioon ottaen läpipääsemisestäkin täytyy olla tyytyväinen. Olen vakavasti harkinnut koulun lopettamista tähän vuoteen. En ole laiska enkä tyhmä, minä olen vain sairas. Sitäpä ei vain tunnuta ymmärtävän.
Laitoin tänään aika lailla samansisältöisen meilin SAKKI:n edunvalvojalle. Hän vastannee ensi viikon aikana, mutta nyt haluaisin teidänkin mielipiteitänne. Voiko näin opiskelijalle tehdä? Millä perusteella? Kuulostaako tämä reilulta? Jos koulun muu johto asettuukin ryhmänohjaajan taakse, kenelle muulle voin asiasta vielä kertoa? Lääninhallitukseen? Mitä tästä voi pahimmillaan seurata? 😯🗯️