Kouluongelmia

Kouluongelmia

Käyttäjä S5 aloittanut aikaan 23.10.2017 klo 23:49 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä S5 kirjoittanut 23.10.2017 klo 23:49

Pääsin juuri yliopistoon ja pelkään, että en pysty pääsemään läpi. Olen tapellut keskivaikean masennuksen ja sosiaalisen ahdistuksen kanssa jo lukion ajan ja pääsin ihan ok arvosanoilla läpi, vaikka jätin menemättä tunneille niin paljon kuin vain korvaamatta pystyi. Pääsin sen jälkeen terapiaan ja pidin välivuoden, niin olo koheni jonkin verran.

Mutta nyt kun pääsin yliopistoon, huomaan että en pysty enää siihen. Lukiossa pääsin sen läpi pinnistelemällä, mutta en jaksa sitä enään. Aloitin terapiankin vuosi sitten, mutta sei ei ole auttanut paljonkaan, maksan vaan maltaita kun välillä unohdan mennä sinne tai en pysty. Tuntuu jo pahalta kun unohtelee tärkeitä asioita, kuten tenttien päivämääriä tai tuntien aloitusaikoja ja vaikka onkin hyvin lyhyitä päiviä, en silti pysty lähtemään tunneille. Yliopistossa opiskelu on painotettu ryhmätöihin ja sosiaalisoimiseen, mikä on täydellistä sosiaalisesti ahdistuneelle henkilölle. Lukiossa pääsin kaikki kurssit läpi mitkä aloitin, mutta nyt olen jo ekassa jaksossa feilannut 3 tenttiä sen takia, että en ole ollut tarpeeksi paljon tunneilla. Ja nyt jakson vaihtuessa minulle jäi vain 2 kurssia lukkariin, kun olen ehtinyt tehdä jo jotain, mutta en silti pysty menemään edes yhdelle tunnille päivässä. Kaikki vaan aina sanovat että yritä nyt jaksaa mutta sen ei pitäisi olla näin vaikeaa heti alussa… Nyt en oikein tiedä mitä tehdä kun joka päivä herään aikasin kouluun, mutta se yleensä päättyyy niin, että en kuitenkaan päässyt edes ovesta ulos.