Koulun jatkuminen syksyllä
Masennus vie paljon voimia nyt kesällä. Poikaystävälle en osaa puhua koko ajan nätisti vaan alan huutaa kaikesta mikä ei mene niin kuin haluan. Saatan myös alkaa tönimään häntä. Myöhästelin koulusta hieman keväällä ja olin ilmeisesti liikaa pulisemassa tunnilla kaverin kanssa. Pitää oppia paremmaksi syksyn aikana. Tuntuu, että yksi luokkalainen on minulle vihainen, kun hän ei suostunut kevään lopussa millään vastaamaan kysymyksiini. Pitää varmaan pyytää anteeksi. En tiedä kenen kanssa haluisin koulussa edes liikkua. Haluan, että kaikki ovat kavereitani. Onko se liikaa pyydetty. Miten voi valita kenen kanssa on. Vaikeaa kyllä oli käytännössä vuorotella ihmisten parissa. Miksi pitää muodostua arvostelevia pikkuryhmiä.
Tuntuu välillä että kaipaisin keskusteluapua, mutta tuntuu ettei oikeanlaista paikkaa löydy. Koulun kuraattoori olisi suhteesa nopein, mutta ei anna minun puhuvan vaan suunnittelee omia aiheitaan. Psykoterapeutti suhde ei onnistunut. Tulin vain tosi vihaiseksi hänellä ja vuoden kuluttua mietin itsemurhaa taas. Ehkä mun sisälle on vaikea päästä. Kunnan psykiatrin aluepoliklinikalla on mahdoton käydä koulun kanssa. En voi olla koulusta pois, koska jäään silloin jälkeen. En tiedä edes voinko nyt kesällä mennä sinne tai onko lähetteeni enää voimassa. 😞