Koulukoti

Koulukoti

Käyttäjä suksui aloittanut aikaan 13.12.2007 klo 16:04 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä suksui kirjoittanut 13.12.2007 klo 16:04

En tiedä onko täällä tästä vielä puhuttu.

Mä haluisin saada tietää koulukodeist, onko sipoossa koulukotii?
Miten mä voisin kertoo mun mutsille et mä haluun koulukotiin?
Mitä kaikkee vaaditaan että semmoseen pääsee?
Onko kellään kokemuksii niistä?

Käyttäjä kirjoittanut 14.12.2007 klo 13:18

Kyllä olemme asiasta puhuneet, mutta en löydä sitä ketjua nyt, ehkä se tuolla arkistossa.
Minä en ole koskaan aatellut, että koulukotiin pääsee ja että joku sinne ihan haluaa, minä olen aina ilman omaa tahtoa joutunut. En minä muista olenko juuri ollut paikassa jonka nimi on koulukoti, välillä niiden nimi on sijaisperhe, välillä kuntoutuspaikka.

Pitää olla kai jokin painava syy, että sinne pääsee eli joutuu. Vaikka, että ei pärjää äidin kanssa kotona tai käyttää viinaa ja huumeita tai on isoja vaikkeuksia koulussa.
Ehkä sinun pitää ensin puhua jollekin ammattilaiselle ongelmistasi vaikka koulun terveydenhoitajalle ja siitä sitten asia lähtee. Mutta en usko pelkän halun riittävän pääsemiseen.

Käyttäjä 1221 kirjoittanut 05.01.2008 klo 10:23

olen ollut koulukodissa n.4vuotta ja voin kertoa että mitään herkkua se ei ollut, eli en suosittele sitä kenellekkään.
toisaalta kaikki koulukodit ovat erilaisia. jouduin sinne koska en käynyt koulussa, käytin huumeita ja sekoilin muutenkin kaikkee.

Käyttäjä lasia kirjoittanut 20.03.2008 klo 10:31

oletko ottanut huomiono lastenkodin tms, neon yleensä lievempiä paikkoja

(itse lastenkodissa 5 v asunut)