Aivan varmasti tämä aihe on hyvin yleinen aihe valitettavasti 😢
Kirjoitinkin tänne kirjoituksen aiheena: yksinäisyys. Johon kirjoitin hieman koulukiusaamisesta.
Joten tähän aihealueeseen tulee yksityiskohtaisemmin koulukiusaamisen kokemuksista.
Olin koko peruskoulun koulukiusattu. Ala-asteella se alkoi pienillä teoiilla. Ei otettu leikkiin mukaan. Kyllä se silloin 7-8 -vuotiaana tuntui maailman lopulta. Vähitellen kun vanhenin tuli mukaan myös tavaroiden piilotus ja haukkuminen.
Siinä 5-6 luokalla olin edelleen koulukiusattu samanlaista kiusaamista kuin pienenpänä. Mutta sain jatkuvasti myös kuulla kuinka olen ylipainoinen, olin silloin normaaleidssa mitoissa. Lisäksi olin hikipelle. Kärsin liiallisesta hien erityksestä. Kaupan deodorantit eivät auttaneet. Vanhempien mielestä Apteekin deodorantit olivat liian ärhäköitä!
Naamani oli täynnä finnejä. Sain niistä kuulla lopun aikaa ala-asteella.
Yläasteella
Olin aina se kuka oli yksin ulkona. Vihasin välitunteja. Kun yritin mennä porukoihin mukaan ei minua hyväksytty, ihmiset kuiskivat ja sitten lähtivät pois paikalta ja kun menin perässä kysyttiin: mitä seuraat meitä?
Liikuntunnit olivat kamalia. Olin aina se ketä oli rivissä vimeisenä. Tykkäsin liikunnasta mutta kun koulussa liikunta oli turhan kilpailuhenkistä.
En vieläkään ymmärrä mikä minussa on vikana. Kukaan ei hakua olla kaverini.
Kertokaa kokemuksia!