koulukaverit

koulukaverit

Käyttäjä blueberryicecream aloittanut aikaan 06.01.2014 klo 11:35 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä blueberryicecream kirjoittanut 06.01.2014 klo 11:35

kannattaako mielestänne koulua vaihtaa sen takia että ei ole kavereita? en haluaisi olla pessimisti, mutta varmaan usein jos edellisessä koulussa on ollut vaikea tutustua muihin niin ei se varmaan ole helppoa uudessakaan koulussa. kuinka tärkeänä yleensä pidätte koulukavereita? voiko mielestänne koulussa viihtyä jos ei ole ketään jolle jutella?

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 06.01.2014 klo 12:41

Jos se ei oo kovin iso projekti niin voihan sitä kokeilla. Mutta voit hyvin olla oikeassa ettei välttämättä auta tilanteeseen. Mulle ainakin on tärkeää että on koulukavereita koska se on totta että koulussa on viihtyisämpää jos on kavereita. Mutta kyllä siitä selviää ilmankin. Riippuu ihmisestä itsestään että voiko viihtyä koulussa ilman kavereita. Miten itse koet?

Käyttäjä Suskee kirjoittanut 07.01.2014 klo 11:49

Itse vaihdoin koulua, vaihdoin koko kaupunkia sen takia että pääsisin karkuun vanhoja kaunojani koulua ja ihmisiä kohtaa joita olin siellä kohdannut, luultavasti.

Omasta mielestä jos haluaa kavereita, muutoksen on lähdettävä itsestä. Oma ongelmani on, että olen todella huono aloittamaan puheinaiheita ja pitämään niitä yllä jos kyse on ventovieraista ihmisistä, yksin kertaisesti ensimmäiset keskustelumme ovat täynnä pitkiä piinaavia hiljaisuuksia.
En saanut kunnon ystäviä, mutta sain tuttuja ja koulukavereita, joita en nääkkään kuin koulussa.

Kyllä koulussa pärjää myös ilman kavereita, siskoni on elävä esimerkki, hyvin aktiivinen nuori lapsonen jota hyljeksittiin pituuseron ja ei päälle päin kuuluvan lukuhäiriön takia. ( Ei edes sönköttänyt, eikä puhe tökkinyt. ) Hän eli pitkään ilman ystäviä, nykyään hänellä kuitenkin alkaa olla ystäviä jos toisen laisia.
Hassua sinänsä, missä siskoni kaverit ovat kasvaneet, omani ovat pienentyneet. 😟

Peilin edessä hajoittelu oikeasti auttaa, kun siihen jaksaa panostaa. Ihmistaidot eivät seisomalla kehitys. ☺️