koulu ahdistaa

koulu ahdistaa

Käyttäjä xooma aloittanut aikaan 02.02.2015 klo 15:45 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä xooma kirjoittanut 02.02.2015 klo 15:45

Itselläni on ongelma, että en voi vain mennä kouluun. Lintsasin viime viikon. Nyt tänään kun olisi taas pitänyt mennä kouluun, siitä ei tullut mitään. Ensinnäkin otin liian myöhään liian ison annoksen unilääkettäni, joten väsymys oli liian suuri edes vaatteiden vaihtoon. Kun sen vaikutus hälveni, alkoi ahdistamaan. Tuntui kun en olisi saanut henkeä. (Oikeasti hengitin ihan normaalisti, mitään hätää ei ollut). Itsellä on yksi projekti kesken, eikä ole ollut voimia loppuun saattamiseen. Siitäkös tietenkin saan järkyttävät syyllisyyden tunteet, parhaimmillaan alkaa jopa oksettamaan. En vain kehtaa mennä kouluun, viime viikolla kun olin maanantain kuolussa, se pahensi masennusta aika kivasti. Yli päätänsä viikonloppuna olin ja vähän parempi, mutta koulun miettiminenkin saa masennusken pahenemaan. Tykkään kuitenkin alastani, ammattikoulussa kun olen. Miten voitan koulu pelkoni. Psykolokilleni on aika loppuviikosta, mutta viellä koulua jällellä siihen.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 04.02.2015 klo 20:29

Moi xooma,

Olet tehnyt ihan oikein, kun olet hakenut ajan psykologille. Siellä masennustasi voidaan selvitellä ja hoitaa. Kouluun liittyvä pelko voi olla yhteydessä tuohon masennukseen. Onko koulussa jotain tiettyä asiaa, mikä aiheuttaa pelkoa, esim. tietyt ihmiset, opet, ylipäänsä ihmisten joukossa oleminen? Sinun ei tarvitse kokea syyllisyyttä siitä, ettei sinulla ollut voimia projektin loppuunviemiseen. Jokaisella voi olla välillä voimat vähissä.

Hienoa että olet menossa psykologille, voit kyllä voittaa koulupelkosi! Tsemppiä ja halauksia ☺️❤️