Kotona paha olla....
Vanhempani erosivat ollessani 3-vuotias. Ainoa muistoni siitä, kun vanhempani asuivat vielä yhdessa on se, että he vain huusivat toisilleen. Asun äitini luona ja minulla on 1 pikkusisko, mutta myös 2 sisarpuolta sekä 1 velipuoli. Äiti löysi uuden miesystävän melko nopeasti eron jälkeen…tai niin ainakin muistaisin. Silloin minua ei häirinnyt ajatus isä puolesta. Olen tullut isä puoleni kanssa toimeen aina ihan hyvin, mutta varsinkin nyt, kun olen kasvanut olen huomannut, että hän valittaa minulle ja siskolleni enemmän kuin omille lapsilleen jne. Se on kuitenkin melko pieni asia, mutta välillä se tuntuu melko pahalta ettei saa tehdä jotain mutta muut saavat tehdä. Pahinta on kuitenkin se, että äiti huutaa koko ajan. En muista elämässäni sellaista aikaa ettei siihen liittyisi muisto äidin huutamisesta. Äiti huutaa tavallisesti kotiaskareista,koiran ulkoiluttamisesta jne. mutta hänellä on myös tapana syyttää esimerkiksi siitä, että vauva (nuorin sisarpuoleni) huutaa koko ajan tai koira ei tottele. Hän syyttää asioista joihin en voi itse vaikuttaa ja myös hänellä on tapana haukkua minua jos epäonnistun jossakin. En ole ikinät tykännyt kertoa äidilleni asioitani ja välillä, kun kerron hän myöhemmin huutaessaan kääntää sanomani minua vastaan. Monesti hän myös syyttää minua asioista mitä en ole tehnyt…..huuto alkaa liian monesti väärinkäsityksestä. En ikinä sano takaisin äidille, kun tämä huutaa sillä aina jos sanon saan vain lisää huutoa. Eli minä siis vain itken ja syytän taas itseäni jostain, kun äiti huutaa. Ja äiti huutaa todella useasti. Minua on myös kiusattu viimeiset 8-vuotta ja olen nyt menossa 9-luokalle. Minusta on tullut todella herkkä ja ujo. Sairastuin vakavaan masennukseen 2 vuotta sitten eikä se ole hellittänyt yhtään. Lisäksi minulla on jonkinlainen syömishäiriö vaikken siitä ole tahtonut puhua kenellekkään, Olin ennen hyvä koulussa, mutta sitten masennuin ja nyt äiti huutaa minulle koko ajan siitä kuinka laiska olen jne. Olen yrittänyt pärjätä masennukseni kanssa, mutta äiti murskaa unelmani aina huutamalla kuinka huono olen ja kuinka en ikinä tulisi pärjäämään jossain..Ainut asia mikä pitää minut enää hengissä on se,että saan nähdä harvoja kavereitani ja käydä keikoille jne. sillä musiikki on minulle todella tärkeää…äiti ei kuitenkaan anna minun paljoa käydä missään ja se ahdistaa minua sillä en tiedä kauan enää jaksan pitää elämästä kiinni, kun kotona on koko ajan vihainen ilmapiiri ja paha olla enkä pääse juuri mihinkään. Nykyään monesti minä vain itken ja tahdon vain pois kotoa. Isälläni käyn joka toinen viikonloppu, mutta hänen luonakaan ei ole mukava olla. Isäni ei tee melkein muuta kuin vain juo,käy tupalalla ja nuku ollessani pikkusiskoni kanssa hänen luonaan. Äitini myös koko ajan huutaa isästä minulle. Hän haukkuu isää minulle sekä isän sukulaisia myös. En tiedä miten toisaalta suhtautuisin asiaan…..Odotan sitä, että pääsisin lukion alkaessa muuttamaan pois, mutta siihen on vielä vuosi aikaa enkä tiedä jaksanko sinne asti….tätä on kestänyt jo niin pitkään. Tahtoisin vain normaalin perheen missä ihmisillä olisi hyvä olla ja joku välittäisi ;__;