kokemuksia nuorten ryhmäkodissa asumisesta?

kokemuksia nuorten ryhmäkodissa asumisesta?

Käyttäjä minty aloittanut aikaan 28.08.2008 klo 13:33 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä minty kirjoittanut 28.08.2008 klo 13:33

Elikäs onko teistä kukaan tai jonkun tuttu asunut muutaman hengen yhteisössä,jossa on muitakin mielenterveysongelmaisia ja hoitajan kanssa on mahdollisuus jutella ja hoitaja on päivävuorossa kodilla. Itse olen vasta muuttanut tällaiseen ja vielä aika pyörällä päästä omista ajatuksista ja siitä että olisiko tämä paikka se sopiva tässä elämäntilanteessa?? 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 28.08.2008 klo 13:59

olen minä kyllä asunut, vasta jokin aikaa sitten olin kaksi viikkoa. Siitä kerroin tääläki jossain ketjussa. Olen myös aikaisemmin ollut, välillä pitempää, välillä lyhyemmän jakson.
minua se asuminen on auttanut, olen rauhottanut kun saa vaan olla.

Käyttäjä sin-sa kirjoittanut 28.08.2008 klo 14:10

Minä olen ollut perhetukikeskuksessa. Se on ihan kodin tapainen paikka, omat huoneet ja kaikkea, mutta ei ole mikään suljettu osasto. siellä saa kattoa telkkaria ja tehdä kaikkea mitä normaalistikin, ainakin minun kotikaupungissani.
Ystäväni on ollut siellä jo pidempään, varmaan vuoden ja hän on iloinen ja tykkää ihan asua siellä. Totta kai ainakin yli 15- vuotiailla tulee usein kinaa viikkorahasta ja kotiintuloajoista hoitajien kanssa, mutta se kai juuri osoittaa sen, että siellä on ihan samanlaiset olosuhteet kuin normaalissa kodissa. Minusta perhetukikeskus oli tosi mukava paikka. En tiedä millaisessa paikassa sinä olet... kerrohan kun ehdit!
Olen ollut myös suljetulla osastolla,eikä sekään ollut mikään kamala paikka. Oli ihan kuin olisi asunut jossain koulun asuntolassa, ja kaikki siellä oli niin kuin samaa perhettä. Oli mukavaa olla siellä. Ymmärrän kyllä, että kaikki paikat ei ole sellisia, mulla kai kävi hyvä tuuri, kun osasto oli niin kiva.

Voimia ja halauksia!