Kiusaamista ja uhkailuja

Kiusaamista ja uhkailuja

Käyttäjä Kiusattutyttö aloittanut aikaan 12.06.2015 klo 15:44 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Kiusattutyttö kirjoittanut 12.06.2015 klo 15:44

Aloitin viime vuonna ylä asteen ja nyt pelottaa mennä takaisin kouluun. Elämäni on ollut vaikeaa jo tosi kauan, mutta nyt en enään jaksa. Menetin parhaan ystäväni sillä olin kuulema mennyt sotkemaan hänen ja jonkun pojan välit vaikka tämä poika on särkenyt ystäväni sydämmen monta kertaa. Sain tänään siihen liittyvän viestin ja tuntuu kuin pää räjähtäisi. Viestissä minua haukuttiin säälittäväksi ja huoraksi moneenkin otteeseen. Viestissä uhkailtiin että jos kerron kenellekkään siitä viestistä saan kärsiä. Viestin lähettäjä on minua vuoden vanhempi tyttö. Hän on jo aikaisemmin lähetellyt minulle uhkauksia sekä koulussa huudellut minulle rumia. Minua pelottaa, enkä tiedä mitä tekisin. Minulla on ollut jo vaikeaa kauan aikaa sillä meidän perheellä ei ole rahaa, isä on häätämässä veljeäni pois kotoa ja he kokoajan huutavat toisilleen. Tunnen kokoajan pahaa oloa, olenko masentunut? ☹️

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 12.06.2015 klo 22:28

Kiusattutyttö kirjoitti 12.6.2015 15:44

Aloitin viime vuonna ylä asteen ja nyt pelottaa mennä takaisin kouluun. Elämäni on ollut vaikeaa jo tosi kauan, mutta nyt en enään jaksa. Menetin parhaan ystäväni sillä olin kuulema mennyt sotkemaan hänen ja jonkun pojan välit vaikka tämä poika on särkenyt ystäväni sydämmen monta kertaa. Sain tänään siihen liittyvän viestin ja tuntuu kuin pää räjähtäisi. Viestissä minua haukuttiin säälittäväksi ja huoraksi moneenkin otteeseen. Viestissä uhkailtiin että jos kerron kenellekkään siitä viestistä saan kärsiä. Viestin lähettäjä on minua vuoden vanhempi tyttö. Hän on jo aikaisemmin lähetellyt minulle uhkauksia sekä koulussa huudellut minulle rumia. Minua pelottaa, enkä tiedä mitä tekisin. Minulla on ollut jo vaikeaa kauan aikaa sillä meidän perheellä ei ole rahaa, isä on häätämässä veljeäni pois kotoa ja he kokoajan huutavat toisilleen. Tunnen kokoajan pahaa oloa, olenko masentunut? ☹️

Hei Kiusattutyttö
Muistan kun itse olin ylä-asteella kiusattuna....
Tosi törkeää käytöstä ystävälsi. Olisiko koulussanne luotettavaa aikuista jolle voisit puhua? mm. Lempi opettajasi, terveydenhoitaja... Miten vanhempasi? Oletko näyttänyt viestin heille? Muista että jokaisella on oikeus käydä koulua rauhassa.
Tsemppiä!

Käyttäjä Kiusattutyttö kirjoittanut 14.06.2015 klo 14:05

No, minulla oli ala-asteella terveydenhoitaja, jolle pystyin puhumaan kaikesta, mutta ei enään. Enkä halua vanhemmilleni kertoa, he vain kyselisivät kaikkea enkä kestäisi sitä painetta, enkä liiemmin halua venhempien puuttuvan tähän...

Käyttäjä Lunanen kirjoittanut 14.06.2015 klo 23:28

Heippa,

kyllä sinun olisi vain parasta uskaltautua kertomaan jollekin aikuiselle asiasta. Onko yläasteellasi terveydenhoitajaa, johon voisit ottaa yhteyttä tai koulukuraattoria? En tiedä, mihin asti kouluissa voi olla henkilökuntaan yhteydessä ennen heidän kesälomaa. Ehkä koulun nettisivuilta voi tarkistaa sen? Voit myös kertoa vanhemmillesi tai jollekin muulle sukulaiselle tai läheiselle aikuiselle. Kiusaajiesi käytös on tyhmää ja olisi parasta, että asia käsiteltäisiin pian. Toivottavasti he eivät häiritse sinun kesääsi? ☹️

Toivottavasti asia etenee parempaan suuntaan! 🙂🌻