Minustakin tuntuu, ettei kukaan halua tietää mitään elämästäni. Mutta se olisi hyväksi minulle, jos laittaisin kaiken järjestykseen jos joskus jaksan. Sellainen kirja olisi oikeasti tarpeellinen. Minulla ei masentuneena olisi voimia kirjoittaa eikä varmasti muillakaan. Mutta olen etsinyt kirjoja vaikka mistä ja halunnut tietää ihmisistä joilla on samanlainen elämäntilanne. Sellaisia en oikein ole löytänyt, lääkärit vaan käskevät kirjoissa ajattelemaan positiivisesti ja syömään hyvin ja nukkumaan. Luuleeko ne oikeasti, ettei masentunut ihminen ole yrittänyt noita tai ylipäänsä koittanut olla iloinen? Olen monta kertaa sanonut, ettei kukaan onnellinen ja täysjärkinen ihminen esitä masentunutta. Aina täytyy olla jokin ahdistava asia tai jokin syy, vaikka yleensä sitä ei ainakaan itse oikein tiedä, että miksi tuntuu pahalta.
Tuon kirjoitin, sillä minä ainakin sain ikuisen haavan siitä, että vanhempani jokaikisessä hoitokokouksessa kertoivat kirkkain silmin ja täysin tosissaan, että minä esitän masentunutta ja käytän yhteiskunnan varoja hyväkseni 😭😞 Totta kai minä haluan apua, ja halusin osastolle, mutta tarvitsin sitä oikeasti. Onko jollain samanlaisia kokemuksia, että vanhemmat ovat tehneet kotiin jäämisestä mahdotonta, tai sanoneet sellaisia loukkauksia, joita ei koskaan unohda? Minätiedän, ettei nuori osaa arvostaa vanhempiaan, mutta suurin osa vanhemmista on ihan mukavia ihmisiä, mutta minä en enää ikinä voi väittää, ettei olisi niitä lapsensa hylkääviä äitejä. Minä tiedän, että minun pitäisi olla iloinen, että minulla on vanhemmat, mutta joskus siihen ei vain ole aihetta.
Tässä taas tätä vanhempien haukkumista. Meillä ei saa olla vihainen, eikä itkeä, tai olla iloinen. Kaiken pitää mennä tasaisesti, eiu mitään tunteenpurkauksia. Koitan siis purkaa tämän vihan tähän ja päiväkirjaan, sillä mitään muuta minull ei olekaan kuin vihaa. Muutaman kerran olen huutanut, mutta muuten kaikki on padottu nätisti sisälle 17 vuoden ajan. En osaa suuttua, kun siihen ei koskaan ole annettu tilaa. En osaa myöskään itkeä, kuin yksin. On kummallista, että täytyy opetella näyttämään tunteita vasta tämän ikäisenä.
Halaus kaikille