Ketään ei vaan kiinnosta.
Moro. Oon 16w tyttö, ja käyn lukion ekaa luokkaa. Meillä on pieni lukio, vaan 69 opiskelijaa yhteensä. Mun luokal on 24+minä. Eli siellä on helppo tulla toimeen kaikkien kanssa. Siltä osalta kaikki on hyvin.
Mun koulunkäynti ei oikee suju. Ku lukio viime syksynä alko, kaikki meni hyvin. Sain uusii kavereita ku tuun eri paikkakunnalt ku muut mun luokkalaiset. Sopeuduin melkeempä heti joukkoon. Mut sit lokakuus mun ongelmat alko kasaantuu. Oon aina ollu sellanen, et jos on jotai kamalaa tapahtunu, nii jätän ne vaa taakseni, ja se siitä sitte. Mut nyt se kostautuu. Mulla kuoli famu lokakuun alussa. Aluks se ei juurikaan vaikuttanu, mut lokakuun loppupuolel sitte aloin voida huonosti. Mulla oli yhä useemmin alakulonen mieli ja sillee. Mut kävin kuiteski kouluu normaalisti.
Sit joskus loka-marraskuun vaihteessa masennus iski ihan kunnolla. Aloin ajatella, että ois helpompi vaan kuolla pois. Viiltelin ja sitä rataa. Juttelin yhen etsivää nuorisotyötä tekevän henkilön kanssa, joka sit lopulta pääty tekeen lastensuojeluilmotuksen. No, sit se johti siihen että jouduin sossuil käymää, ja sitä rataa. Sit sossut pisti mut nuorisopsykopolille käymään. No, siitä asti oon siellä käynny. Sit joskus joulukuun aikoihin joskus ennen jouluu tajusin, et tää ei voi jatkuu näin. Aloin taas tsemppaa koulussa ja poissaolot väheni. No, joulu meni ihan ok, mut sit väliviikolla kävin psykopolin lääkärillä. Se määräs mulle masennus/ahdistus lääkkeet, ku mulla oli ollu marraskuusta asti paniikki kohtauksii.
Sit uusvuos oli kiva, ku olin kavereitten kanssa. Sit ku kaverit lähti pari päivää uv:n jälkee, nii olin viel ihan ok kunnossa. Mut sit yhtenä päivänä iski kauhee ahdistus, ja sinä päivänä sain mun tähän asti pahimman paniikkikohtauksenki. Siitä asti mulla on koko ajan ollu ahdistus päällä, ja paniikkikohtaukset vaan lisääntyy. Oon ajatellu, että en kestä tätä ahdistusta enää, vaan voisin vaan hypätä vaikka sillalta alas tai vetää yliannostuksen yhtiä lääkkeitä. Mut tällästä tää on. Vaikka juttelen yhen nuoriso-ohjaajan kans, ja psykologin ja koulussa reksin ja opon ja välil opettajien kans ku ne haluu, nii koen sen silti ihan turhaks ja hyödyttömäks.
Mulle on myös iskeny kauhee pelko puhua vakavemmista asioista muille, koska mua on peruskoulussa kiusattu niin paljo, että mun on vaikee luottaa uusiin ihmisiin. Mulla on yks nuoriso-ohjaaja, joka tulee melkee aina ku nuorisotilal oon nii juttelee mulle ja kyselee kaikkee. Se sano, että sille voi kertoo mitä haluaa, ja se on sellanen henkilö johon mä luotan. Se ja psykologi on tehny niin, että se ohjaaja soittaa psykologille jos mä kerron jotai oleellista tai vähäki vakavampaa tai huolestuttavaa.
Onko muita, joilla on vähän sama tilanne? 😞