Kesänajan chat

Kesänajan chat

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 27.05.2016 klo 23:01 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 27.05.2016 klo 23:01

Hei kaikille!

Nyt kun chatit loppuivat kesäksi niin täällä sitten jatkuu keskustelu : )🙂👍

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 09.06.2016 klo 12:25

maanvaiva kirjoitti 9.6.2016 12:10
Jos ihminen ei selviinny määrätyistä työtehtävistä työaikana, ei ehkä ole oikeassa työpaikassa.
Mikä ei minusta kyllä tarkoita sitä, että olisi liian tunnollinen vaan ainoastaan sitä, että on väärässä työpaikassa.

Minun työpaikalla on ollut jo yli kymmenen vuotta henkilöstövajaus. Siis useita työpaikkoja on vailla tekijää, koska ei ole edes hakijoita ko. paikkoihin. Pomojen mukaan työt on kuitenkin pakko saada hoidettua sillä henkilöstöllä, mikä on. Taustalla on myös laki. Eli laki määrää missä ajassa työt on tehtävä, koska on kyse julkisen sektorin työpaikasta. Asiat ei ole aina niin yksinkertaisia, että voisi omien kokemusten perusteella tehdä yleistyksiä!

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 09.06.2016 klo 14:19

pitkospuu kirjoitti 8.6.2016 19:22

Hei. Mitä teille kuuluu? Itselleni ei kuulu niin hyvää... on kamala olo.
Väsyttää koska heräsin aikaisin aamulla painajaisten takia.
Stressasin ihan turhaan bussilla menoa ja kaikkea muuta. 😠
Voiko ihminen olla liian tunnollinen? Mitä mieltä ootte. Oon miettinyt tässä jo jonkin aikaa tunnollisuutta. Olen aika tunnollinen ihminen ja se syö paljon energiaa ja voimia... siksi mietin tätä 😀

Hei minullekaan ei kuulu hyvää. Menetin viime yön unet paniikkikohtauksen takia se kesti melkein koko yön ja sit en vaan voi muutenkaan hyvin on semmoinen outo ja vaikea olo eikä jaksaisi mitään ja ei kiinnostaisi oikein mikään ja äääh... Mä en vaan jaksa enään mitään
😭

Kotonakin on vaikeaa ja kaikkialla muualla on vaikea olla ja ahdistaa 24/7😭😭

Käyttäjä pitkospuu kirjoittanut 09.06.2016 klo 15:34

Hei. Tiedän hyvin miltä susta tuntuu - mulla on ollut usein päiviä kun mikään ei kiinnosta eikä jaksaisi yhtään mitään. Onko sulla jotain keinoja mitä oot tehnyt kun tuntuu vaikealta?
Nyt saattaa olla vaikeaa mutta sitä ei kestä ikuisesti 🙂🌻 tsemppiä.

Käyttäjä pitkospuu kirjoittanut 09.06.2016 klo 15:45

BirdBell kirjoitti 9.6.2016 11:36

pitkospuu kirjoitti 8.6.2016 19:22

Hei. Mitä teille kuuluu? Itselleni ei kuulu niin hyvää... on kamala olo.
Väsyttää koska heräsin aikaisin aamulla painajaisten takia.
Stressasin ihan turhaan bussilla menoa ja kaikkea muuta. 😠
Voiko ihminen olla liian tunnollinen? Mitä mieltä ootte. Oon miettinyt tässä jo jonkin aikaa tunnollisuutta. Olen aika tunnollinen ihminen ja se syö paljon energiaa ja voimia... siksi mietin tätä 😀

Hei
Ei kuulu minullekkaan mitään hyvää. Minulla meni viime yönä yö unet koska tuuli niin paljon ); minäkin herään aina välillä painajaisiin. Olen myös tuollainen kuvaamasi stressaaja.
Tunnollinen, vaikea sanoa voiko ihminen olla liian tunnollinen mutta vastaukseni kysymykseesi on että voi ja perustelut että moni ei tunnollinen tuntuu usein pääsevän paljon helpommalla tekohymyllään.

Pystytkö nukkumaan päivällä? Mä en pysty ja se on välillä tosi ärsyttävää 🤔
Onneksi en ole ainoa stressaaja vaikka eihän se mitään mukavaa olekaan - välillä tuntuu ettei muut oikein ymmärrä sitä.

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 09.06.2016 klo 17:15

Hei Lukossa. Pääsin vihdoin lainaamaan sitä kirjaa minkä ehdotit minulle. Eli se "Vapaaksi ahdistuksesta, työkirja paniikista ja peloista kärsiville".
Luin ensimmäisiä sivuja näytti lupaavalta. Siellä oli kanssa jotain testejä ja tehtäviä 🙂 kiitos että suosittelit tämän ☺️❤️

Kannattaa muidenkin tutustua kyseiseen itseopas kirjaan. 😉

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 09.06.2016 klo 17:20

Hei kaikki unettomuudesta kärsivät.
Löysin tälläisen artikkelin... En takaa että toimii...

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000001196981.html

Nyt siis hyvä syy käydä suklaan kimppuun 😀 🙂🌻

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 09.06.2016 klo 19:46

EksynytVarpunen kirjoitti 9.6.2016 17:15

Hei Lukossa. Pääsin vihdoin lainaamaan sitä kirjaa minkä ehdotit minulle. Eli se "Vapaaksi ahdistuksesta, työkirja paniikista ja peloista kärsiville".
Luin ensimmäisiä sivuja näytti lupaavalta. Siellä oli kanssa jotain testejä ja tehtäviä 🙂 kiitos että suosittelit tämän ☺️❤️

Kannattaa muidenkin tutustua kyseiseen itseopas kirjaan. 😉

Hei
Millaisia testejä siinä kirjassa on? Ja tehtäviä?
Kirjan nimi kuullostaa täydelliseltä.

Minä voisin suositella teille kirjaa: tunne lukkosi vapaudu tunteiden vallasta.
Siellä on tunnelukko testejä ja muitakin testejä. Itse en ole lukenut kirjaa vielä kokonaan.

Käyttäjä pitkospuu kirjoittanut 10.06.2016 klo 13:03

Ahdistaa... kokoajan pitäisi tehdä jotain - tyhjentää tiskikone, siivota ja laittaa ruokaa...
Mihin mä oon hukannu mun kyvyn olla kesälomalla? 😯🗯️
Mä mietin melkein kokoajan jotain koulujuttuja - lähinnä stressaan tulevaisuutta.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 10.06.2016 klo 13:54

pitkospuu kirjoitti 10.6.2016 13:3

Ahdistaa... kokoajan pitäisi tehdä jotain - tyhjentää tiskikone, siivota ja laittaa ruokaa...
Mihin mä oon hukannu mun kyvyn olla kesälomalla? 😯🗯️
Mä mietin melkein kokoajan jotain koulujuttuja - lähinnä stressaan tulevaisuutta.

Mulla aivan samat murheet.. Sekä se että " nyt pitää siivota" kummasti aurinko tuo esiin kaiken maailman pölyhiukkaset ):

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 10.06.2016 klo 15:02

Pitkospuu & BirdBell! Mä Kelaan ihan samoja juttuja. Kotona onkin kyllä tosi sotkuista, mutta ihan kauhea sisäinen orjapiiskuri haukkuu ja sättii mua laiskuudesta. Oon saanut tänään kyllä jotain tehtyäkin, mutta itku kurkussa pakertaen. Lepotaukojen pitäminen tuntuu hyvältä ajatukselta, mutta sitten alkaakin ahdistaa niin että on tartuttava vaan uudestaan hommiin. Siis töiden tekeminen kyllä jotenkin auttaa mun ahdistukseen. Sitten vielä mulla on huono omatunto, kun en ulkoile ja nauti kesästä. Ideoita olisi vaikka kuinka, mutta en saa niitä toteutettua, koska muhin vaan täällä kämpässäni. Onneksi (tai oikeastaan harmiksi) on teitä kohtalotovereita, joiden kanssa voi vaihtaa ajatuksia. Siis tarkoitan, että on harmillista, että teilläkin on näitä murheita. No, nyt mä meen jatkamaan hommia ja seuraava tauko on sitten kahvitauko. Tsemppiä teille!

Ps. Kiva EV, että sait sen kirjan. Mulla on se omana. Taidanpa minäkin ruveta sitä lukemaan uudestaan.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 10.06.2016 klo 19:39

Lukossa kirjoitti 10.6.2016 15:2

Pitkospuu & BirdBell! Mä Kelaan ihan samoja juttuja. Kotona onkin kyllä tosi sotkuista, mutta ihan kauhea sisäinen orjapiiskuri haukkuu ja sättii mua laiskuudesta. Oon saanut tänään kyllä jotain tehtyäkin, mutta itku kurkussa pakertaen. Lepotaukojen pitäminen tuntuu hyvältä ajatukselta, mutta sitten alkaakin ahdistaa niin että on tartuttava vaan uudestaan hommiin. Siis töiden tekeminen kyllä jotenkin auttaa mun ahdistukseen. Sitten vielä mulla on huono omatunto, kun en ulkoile ja nauti kesästä. Ideoita olisi vaikka kuinka, mutta en saa niitä toteutettua, koska muhin vaan täällä kämpässäni. Onneksi (tai oikeastaan harmiksi) on teitä kohtalotovereita, joiden kanssa voi vaihtaa ajatuksia. Siis tarkoitan, että on harmillista, että teilläkin on näitä murheita. No, nyt mä meen jatkamaan hommia ja seuraava tauko on sitten kahvitauko. Tsemppiä teille!

Ps. Kiva EV, että sait sen kirjan. Mulla on se omana. Taidanpa minäkin ruveta sitä lukemaan uudestaan.

Minä en onneksi vielä itke siivoamisesta. Ehkä eniten ärsyttää ja samalla ahdistaa siivouksen kanssa että tuntuu että kämppä on kokoajan sotkuinen. Sitten kun saan tiskattua: " niin ruokaakin pitäisi tehdä..." Ja sitten kun teen tulee taas lisää tiskiä... Lattioita pitäisi olla kokoajan puhdistamassa kun lattia on sen tapaista materiaalia että tuntuu että kokoajan pölyä tulee lisää...

Niinpä omatunto... Ulkoilun suhteen... Voisi mennä pikälle lenkille... Mutta en voi pitää olla rätti kädessä...

Tsemppiä myös itsellesi.

Voitko kertoa kirjasta lisää? Tai EV.

Kiitos

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 10.06.2016 klo 21:34

BirdBell kirjoitti 10.6.2016 19:39

Tuo "Vapaaksi ahdistuksesta"-kirja on nimenomaan työkirja. Siinä on selitystä ahdistuksesta, paniikkihäiriöistä, peloista yms., mutta kovin paljon teoriaa ei ole. Sen sijaan kirjassa on erilaisia tehtäviä ja harjoituksia ahdistushäiriöistä kärsiville. Kirjassa korostetaan sellaisia perusasioita kuten terveellinen ravinto, riittävä uni, rentoutuminen, liikunta jne. Niiden perusteella on ikäänkuin treeniohjelmia tyyliin liikuntaa kolme kertaa viikossa, terveellinen ateria kahdesti päivässä jne. Kirja on ollut tosi varattu myös kirjastoissa, mutta parasta olisi jos saisi kirjan käsiinsä, niin selaamalla saisi kirjasta paremman käsityksen.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 10.06.2016 klo 22:47

Lukossa kirjoitti 10.6.2016 21:34

BirdBell kirjoitti 10.6.2016 19:39

Tuo "Vapaaksi ahdistuksesta"-kirja on nimenomaan työkirja. Siinä on selitystä ahdistuksesta, paniikkihäiriöistä, peloista yms., mutta kovin paljon teoriaa ei ole. Sen sijaan kirjassa on erilaisia tehtäviä ja harjoituksia ahdistushäiriöistä kärsiville. Kirjassa korostetaan sellaisia perusasioita kuten terveellinen ravinto, riittävä uni, rentoutuminen, liikunta jne. Niiden perusteella on ikäänkuin treeniohjelmia tyyliin liikuntaa kolme kertaa viikossa, terveellinen ateria kahdesti päivässä jne. Kirja on ollut tosi varattu myös kirjastoissa, mutta parasta olisi jos saisi kirjan käsiinsä, niin selaamalla saisi kirjasta paremman käsityksen.

Kiitos Lukossa
Itselleni on diagnosoitu juurikin ahdistuneisuushäiriö.Nyt kirja on varattuna kirjastosta.

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 11.06.2016 klo 11:46

Yyh.. mul edessä jotenki vaikee päätös. Sain kaverilta kutsun hänen synttäreille ja sain samal tietää et sinne on menossa 2 tyyppii jotka on aina juoruillu minusta.ja puhunu paskaa selän takana.. en ole edes tehny niille mitää pahaa. Riidellyt kerran niitten kaa, mut ei se ole mitään verrattuna siihen että ne nyt minusta juoruilee mun henk.kohtasia asioita. Olimme joskus hyviä kavereita... mut ei enää...
Tekis mieli mennä niihi juhlii mut en haluu pilaa synttärisankarin juhlia jos ne menee niitte 2 tyypin kanssa riitelyks 😭

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 11.06.2016 klo 12:12

Ei pidä luottaa kehenkään.. ei sitä koskaan tiedä milloin joku rupee juoruilee sinusta ja henk.kohtasist asioista.. ei pidä avautuu edes kavereille koska ne voi muuttua myöhemmin viholliseksi.. ja kertoa eteenpäin asioita joita ei ole ollut tarkoitus jakaa...

Ääh. 😭