Kesänajan chat

Kesänajan chat

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 27.05.2016 klo 23:01 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 27.05.2016 klo 23:01

Hei kaikille!

Nyt kun chatit loppuivat kesäksi niin täällä sitten jatkuu keskustelu : )🙂👍

Käyttäjä johkuzu kirjoittanut 04.06.2016 klo 16:56

Lukossa kirjoitti 4.6.2016 14:17

Olette ihanan positiivisia! Paranemista kaikille potilaille. Mun selkäkipu on jo vähän hellittänyt.

Rentoa viikonloppua kaikille! 🙂🌻

Hyvä juttu, että sun selkä on jo parempi! 🙂
Helpompi varmaan yrittää nauttia kesästäkin, kun ei tartte maata sängyssä kivun takia. :/

Ja hyvää viikonloppua mun puolesta myö!

Käyttäjä Lila3 kirjoittanut 04.06.2016 klo 18:13

Kiitos johku! Joo peruskoulu on todellakin ohi ja siitä super iloinen 🙂 Nyt vaan jännitetään mihin lukioon syksyllä. Mä muuten sain stipendin ja keskiarvo oli noussu 🙂 lukuaineet 9.4 ehkä sillä johonkin mun haluamista lukioista pääsee. Flunssaisille pikaista paranemista ja aurinkoista loman alkua!

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 04.06.2016 klo 23:06

Lila3 kirjoitti 4.6.2016 18:13

Kiitos johku! Joo peruskoulu on todellakin ohi ja siitä super iloinen 🙂 Nyt vaan jännitetään mihin lukioon syksyllä. Mä muuten sain stipendin ja keskiarvo oli noussu 🙂 lukuaineet 9.4 ehkä sillä johonkin mun haluamista lukioista pääsee. Flunssaisille pikaista paranemista ja aurinkoista loman alkua!

Onnea! Hyvästä keskiarvosta! 🙂👍

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 04.06.2016 klo 23:08

Hei

Onko joku teistä maistanut amerikkalaisia herkkuja. Kaupoissa kun on amerikkahyllyjä, mitä te suosittelisitte?
Kiitos jos joku viitsii vastata.

Käyttäjä kirjoittanut 05.06.2016 klo 09:47

En ole mikään amerikkalaisuuden ihannoida, yleensä kierrän kaukaa kaiken amerikkalaisuuden.
Mutta on yksi asia mikä heillä on hyvää ja se on maapähkinävoi. Mutta tavallisen kaupan hyllyltä ei taida löytää hyvää maapähkinävoita. Pitäisi löytää sellaine purkki missä ei ole lisättyä sokeria eikä suolaa ja pähkinän osuus pitäisi olla yli 90 % mutta Suomen kaupoissa myytävissä purkeissa pähkinän osuus on kai n 79%. Voi kai sitäkin syödä, jos ei ole kovin tarkka siitä mitä syö, kyllä se hyvältä maistuu.

Sitä voi vaan lusikalla suoraan syödä tai panna leivän päälle. Tai riisikakun päälle maapähkinävoita ja banaaneja. Tai leipoa suklaakeksiä.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 05.06.2016 klo 13:35

maanvaiva kirjoitti 5.6.2016 9:47

En ole mikään amerikkalaisuuden ihannoida, yleensä kierrän kaukaa kaiken amerikkalaisuuden.
Mutta on yksi asia mikä heillä on hyvää ja se on maapähkinävoi. Mutta tavallisen kaupan hyllyltä ei taida löytää hyvää maapähkinävoita. Pitäisi löytää sellaine purkki missä ei ole lisättyä sokeria eikä suolaa ja pähkinän osuus pitäisi olla yli 90 % mutta Suomen kaupoissa myytävissä purkeissa pähkinän osuus on kai n 79%. Voi kai sitäkin syödä, jos ei ole kovin tarkka siitä mitä syö, kyllä se hyvältä maistuu.

Sitä voi vaan lusikalla suoraan syödä tai panna leivän päälle. Tai riisikakun päälle maapähkinävoita ja banaaneja. Tai leipoa suklaakeksiä.

Kiitos vastauksesta!
Maapähkinä voita olen joskus maistanut mielestäni se ei ole yhtä hyvää kuin se suklaamaapähkinä voi.

Miten teillä muilla, onko ideoita? Kiitos

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 05.06.2016 klo 14:28

BirdBell kirjoitti 4.6.2016 23:8
Onko joku teistä maistanut amerikkalaisia herkkuja. Kaupoissa kun on amerikkahyllyjä, mitä te suosittelisitte?

En olekaan nähnyt tällaisia hyllyjä. Missä kaupoissa niitä on? Yksi jenkkisuosikkini on minivaahtokarkit. Ne ovat sellaisia alle sentin korkuisia vaahtokarkkeja. Niitä voi laittaa vaikka kuuman juoman kuten kahvin tai kaakaon joukkoon. Minivaahtiksista voi myös leipoa RockyRoads-herkkuja, joihin löytyy reseptejä netistä.

Tätä ei kysytty, mutta kommentoin silti. Eestiläisistä kaupoista löytyy rahkapatukoita (eestiksi 'kohuke'), jotka ovat tosi herkullisia. Myös monet K-kaupat myyvät Maisku-nimisiä rahkapatukoita. Niitä myydään maitokaapeissa usein jugurttien ja rahkojen lähellä. Rahkapatukka on makea suklaalla päällystetty rahkatäytteinen herkku, joita on mm. suklaan, vaniljan ja mansikan makuisina. Virossa pikkukaupoissakin saattaa olla 10-20 eri makua tarjolla. Suomessa vain 1-3. Rahkapatukoita syödään myös Unkarissa, josta ne saattavat olla alkujaan kotoisin.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 05.06.2016 klo 16:36

Hei

Ainakin Cittareissa ja Prismoissa ja muissa isommissa kaupoissa on amerikan herkkuja. Olen nähnyt hyllyillä Jellyjä, hattaraa, suklaita levyinä ja patukoina, sitten on jelly bens karkkeja niitä olen joskus maistanut, myös jotain sipsejäkin löytyy mm. Doritos. Ja on limujakin isojen kauppojen hyllyillä mm. Strawberry Fanta, diet cola cherry, watermelon drink.

Koska ne herkut ovat niin kalliita, vielä kallimpia kuin suomaiset namit niin olisi kiva jos joku suosittelisi jotain...

Kiitos

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 05.06.2016 klo 16:58

Ääh. Haluan olla joku muu. Oon tehny liikaa virheitä menneisyydessä... joiden takia menetin kavereita...
en halua olla minä..
Oon paska ihminen...😭

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 05.06.2016 klo 17:00

Tohon edelliseen.... sen oon oppinu et ei kannata luottaa ihmisiin täysin.. ku ne voi kääntyä viholliseksi tai hylätä sinut.

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 05.06.2016 klo 17:26

Anteeksi tästä viestitulvasta mut mua ahdistaa suunnattomasti ☹️😭 eikä ole kenelle puhuu, ku kaverit mitkä mulla on, nii eivät jaksa kuunnella..
Mua pelottaa ku luen kaikkialta että tulis joku sota suomeen 😭 ja mua pelottaa kanssa se et jos... jos tänne iskee jotku terroristit 😭
mä oon nähny painajaisia siitä ku helsingin pääjuna asema räjähtää ja kaikki vaunut rikki ja kaikkialla verta ja sirpaleita, mä oon nii peloissaan niistä unista ☹️

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 05.06.2016 klo 19:20

EksynytVarpunen kirjoitti 5.6.2016 17:0

Tohon edelliseen.... sen oon oppinu et ei kannata luottaa ihmisiin täysin.. ku ne voi kääntyä viholliseksi tai hylätä sinut.

Niin tuttua! Muista et ole paska ihminen, päinvastoin <3

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 05.06.2016 klo 20:59

Moi eksynytvarpunen,

Kerro ihmeessä asioistasi, täällä saa puhua ja me kuunnellaan. Sotaa ja terrori-iskuja on luonnollista pelätä, kun median kautta niiden äärelle pääsee niin helposti. Mulla oli pari vuotta sitten vastaavia pelonaiheita. Mutta pääsin niistä vähitellen eroon, ja se on mahdollista sullekin. Nuo on varmasti todella ahdistavia unia, mutta kannattaa muistaa, että ne eivät onneksi ole sama asia kuin todellisuus. Unet saattavat ahdistaa pitkään loppumisensa jälkeen, mutta omaa arkea voi vähitellen pyrkiä elämään rauhallisesti.

Mediassa usein nostetaan esille sotaan ja terroriin liittyviä juttuja. Itselleni auttoi se, kun en enää ajatellut yksittäisten tapahtumien tarkoittavan välittömästi jotain seurausta. Tarkoitan tällä sitä, etten ajattele jonkin tietyn uutisen tarkoittavan välitöntä yleisen tilanteen muuttumista, ja sitten seuraavan uutisen tarkoittavan sen pahenemista edelleen jne. Näitä yksittäisiä tapahtumia kun on ollut aiemminkin. Niistä vain usein maalataan vähän dramaattisempi kuva.

En vähättele pelkoasi yhtään, sillä mulla on ollut samantapaista itsellänikin. Tarkoitan vain sitä, että mulla auttoi etäisyyden ottaminen niihin uutisiin ja asioiden tarkastelu laajemmin kuin lööppien näkökulmasta. Mutta kannattaa ehdottomasti puhua tuosta esim. psykologille tai terveydenhoitajalle, tai täällä net-tukeen, jos tuntuu että haluaisit lisää tukea ajatustesi kanssa. Sä pääset kyllä varmasti tuosta ahdistuksesta vähitellen eroon. Se voi tuntua vaikealta, mutta pienin askelin se tapahtui mullakin.

Tsemppiä kovasti ja halauksia! ☺️❤️

Käyttäjä johkuzu kirjoittanut 05.06.2016 klo 21:35

EksynytVarpunen kirjoitti 5.6.2016 17:26

Anteeksi tästä viestitulvasta mut mua ahdistaa suunnattomasti ☹️😭 eikä ole kenelle puhuu, ku kaverit mitkä mulla on, nii eivät jaksa kuunnella..
Mua pelottaa ku luen kaikkialta että tulis joku sota suomeen 😭 ja mua pelottaa kanssa se et jos... jos tänne iskee jotku terroristit 😭
mä oon nähny painajaisia siitä ku helsingin pääjuna asema räjähtää ja kaikki vaunut rikki ja kaikkialla verta ja sirpaleita, mä oon nii peloissaan niistä unista ☹️

Ei tartte pyytää viestejä anteeksti, niitä varten tää on!! <3

Etkä oo yhtään paska ihminen. Sä olet ihana tyyppi ja arvokas ja tärkeä ihminen. Oot ihana, EV 🙂 <3

Mä luulen ja uskon, että täällä suomessa ei oo mitään hätää. Tää on niin turvallinen maa, että voit olla ihan huoletta. Älä pelkää..
Suomi on niin pieni pläntti maailmassa, että en usko sillä olevan juuri mitään merkitystä terroristeille..

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 06.06.2016 klo 11:55

EV: Mullakin on ollut sotaan ja terrorismiin sekä muuhun rikollisuuteen liittyviä pelkoja. Ne ovat helpottaneet aika paljon, kun mun masennus on lievittynyt. Mulle on löytynyt tosi hyvä masennuslääke ja lisäksi mulla on hyvät työntekijät psykiatrian polilla. Kyllä säkin vielä selviät selkeämmille vesille. Onko sulla hoitotaho? Jos on, niin kerro niille noista sun peloista.