Kertokaa viisammat?

Kertokaa viisammat?

Käyttäjä donsku aloittanut aikaan 12.11.2012 klo 20:57 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä donsku kirjoittanut 12.11.2012 klo 20:57

Olen käynyt parin kuukauden kuluessa muutamaan otteeseen terkalla puhumassa mielenterveydestäni ja paniikkihäiriöstäni. Olen joka kerta korostanut että en halua vanhempiani mukaan tähän. Ensi viikolla olisin mennyt kuraattorille, mutta kuultuani, että terkka oli jättänyt vanhemmilleni soitto pyynnön ja, että terkka oli tietämättäni varaamassa minulle aikaa lääkäriin niin siinä vaiheessa minulla pimahti. Enkä todellakaan aio mennä kuraattorille. Luottamus on tärkein ja nyt se on petetty. Onko terkalla oikeus kertoa vanhemmilleni terveyden tilastani? Olen alaikäinen.

Käyttäjä missfortune kirjoittanut 13.11.2012 klo 18:48

Mun tietääkseni terveydenhoitajalla on oikeus kertoa vanhemmillesi sinun terveydentilasta jos huoli on kova ja hän näkee tämän aiheelliseksi. Vanhemmat ovat kuitenkin sinun huoltajiasi vielä. Uskon että terveydenhoitajat, kuraattorit yms pitävät käsitellyt asiat vain teidän välisenä luottamuksen säilyttämiseksi, mutta hälyttävissä tilanteissa vanhemmilla on oikeus tietää.

Voihan alaikäisen määrätä pakkohoitoonkin ilman vanhempien lupaa? Jos en väärin muista.

Muista että terveydenhoitaja on ammattilainen ja yrittää vain avustaa sinua sinun tilanteessasi niinkuin parhaaksi näkee.

Käyttäjä mirka95 kirjoittanut 26.11.2012 klo 00:46

Mun mielestä jos terkkarin mielestä on tarpeellista kertoa vanhemmille, eli jo tilanne on vakava niin sillon se saa. Mutta mun mielestä siitä pitäisi ensin ilmoittaa alaikäiselle itselleen, koska onhan se nyt tosi väärin jos sanotaan että siitä ei kerrota vanhemmille jos ei halua, mutta sitten kerrotaankin vähän niinkun "selän takana". Ei mikään ihmekkään ,että siinä menee luottamus. Heposti siinä menee luottamus kaikkiin tällaisiin ammattiryhmiin ja sillo8in sitä autettavaa on todella vaikea auttaa kun ei luota ammatti-ihmisiin.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 08.12.2012 klo 16:23

Hei Mirka hyvä 🙂
Olisit iloinen että sinusta huolehtivia ihmisiä on ympärilläsi. Ajattele, voisi olla niinkin,
että kukaan ei ole kiinnostunut. Sinun parastasi jokainen ajattelee, ei kukaan ole
sinulle kateellinen tms. Muutaman vuoden päästä kiität terkkaa ja äitiäsi. Minullakin on kotona teini-ikäinen tytär ja jos tarve vaatii toivoisin todellakin että minuun otettaisi yhteyttä jos vastaavaa hänelle tapahtuisi. En tiedä asiaasi, mutta uskon sen olevan
sellainen että on hyvä että vanhempasi ovat mukana asiaa selvittämässä. Älä suotta huolestu äläkä kanna kaunaa, sinusta välitetään, olet monelle tärkeä. Onnea elämääsi ja hyviä valintoja sinulle 🙂👍☺️❤️

Käyttäjä MentalGod kirjoittanut 10.12.2012 klo 18:33

Tilannettasi kutsutaan tukiverkoston kokoamiseksi johon kuuluu niin lääkäreitä kuin omaisiakin. Ajatus ahdistaa aluksi mutta jos tahdot parantua tulet huomaamaan että se tukiverkko mikä puoliväkisin rakennettiin on se joka sinut pudotessasi pelastaa.

Kokemuksella.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 10.12.2012 klo 18:53

Korjaus:
Siis korjaus aloitukseen: ei Mirka hyvä vaan Donsku hyvä, anteeksi ☹️

Käyttäjä donsku kirjoittanut 11.12.2012 klo 23:31

Hei
Olen positiivisesti yllättynyt näin monta kiinnostaa asiani🙂
Kyllä ymmärrän jotenkin sen, että kaikki tarkottaa/haluu vaa hyvää tai yrittää aineski tarkottaa hyvää... Tää tilanne on vaa nii outo 'minullako muka päässä vikaa'. Olen nähnyt ja auttanut monia ihmisiä vaikeista tilanteista pois, mutta nyt kun vaikeudet kolahtaa omaan osotteeseen se tuntuu vaa niin käsittämättömältä... Miten mä muka voisin olla päästäni vialla, Miten nii mun ajatukset ei oo järkevii... Ja vielä kun ystäväni on paljastanu todellisen luonteensa ja käyttää tilannettani hyväksi ni kaikki o vielä entistä sekavampaa😑❓