Keksinkö ongelmia.

Keksinkö ongelmia.

Käyttäjä qartu aloittanut aikaan 17.02.2010 klo 13:08 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä qartu kirjoittanut 17.02.2010 klo 13:08

Tuntuu että keksin itselleni ongelmia, omasta päästäni.
eka mulla ei oo kavereita vaikka niitä pyörii ympärillä kymmeniä
sit mä en ookkaa hyvä koulussa mut jos mä luen, kyllä mä oon.
musta tuntuu et mä keksin ittelleni ongelmia ihan turhasta, ja mä en haluu mitään muuta ku päästä eroon siitä! en haluu enää keksii ittelleni ongelmia. se alkaa väsyttää mua koska stressaan TURHASTA, siitä ei oo mitään hyötyy mulle, eikä myöskään ystäville eikä porukoille! ja sit lisäks, ku mulla on oikeesti 2 ongelmaa, jotka on vakavia, mut sit ne ei pyöri mun päässä, ku vasta ku meen nukkumaan.. ja nekin ois kiva saada selvitettyä, mut emmä uskalla.

Käyttäjä zena_91 kirjoittanut 17.02.2010 klo 14:02

Kehittelet turhia ongelmia luultavasti sen takia, että oikeat ongelmasi ovat niin vakavia ja ehkä ahdistaviakin, ettet uskalla käsitellä niitä. Ja kun niitä pyörittelee mielessään, ne saavat isommat mittasuhteet kuin ne todellisuudessa ovatkaan. Ongelmasi kuulostaa tutulta. Minä tein ihan samalla tavalla(ja teen vieläkin).
Olin terapiassa, mutta sielläkään en saanut kerrottua oikeita ongelmiani koska ne olivat mielestäni niin ahdistavia. Niinpä terapiasta ei ollut minulle mitään hyötyä. Tämän haluan kertoa sinulle siksi, ettet teesamaa virhettä kuin minä. Kirjoita ongelmasi paperille, kehittele ratkaisuja ja rastita sitten turhat ongelmat pois. Kun taas tuntuu, että turhat ongelmat stressaavat, mieti mitä paperille kirjoitit. Tämä ei auta kaikkia, mutta jollekin tyyli sopii.
Myös vakavammat ongelmat pitäisi joskus saada käsiteltyä, kun tunnet olevasi valmis siihen. Tsemppiä ja jaksamisia🌻🙂🌻

Käyttäjä qartu kirjoittanut 17.02.2010 klo 22:41

kiitti🙂 mä kokeilen tota sun tekniikkaa ja katon auttaisko se mua!