Käytetty lapsena seksuaalisesti hyväksi.

Käytetty lapsena seksuaalisesti hyväksi.

Käyttäjä Kettutyttö99 aloittanut aikaan 07.08.2015 klo 00:51 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Kettutyttö99 kirjoittanut 07.08.2015 klo 00:51

Haluan jakaa oman tarinani ja haluaisin kuulla onko muitakin joita on käytetty lapsena seksuaalisesti hyväksi..

Olin sillon n. 8-9 vuotias. Olin toisella luokalla. Perheemme elämään oli muutamia vuosia aijemmin tullut eräs isäni ystävä. Joka on nykyään n. 80v hän oli aina ystävällinen minulle ja sisaruksilleni. Auttoi kaikessa ja oli erittäin mukava.

Oli kesäloma. Kaiken tämän aloin muistaa vasta muutama kuukausi sitten. Havahduin todellisuuteen. Oli epätodellinen olo. Mutta totuus oli, minua oli käytetty pienenä tyttönä seksuaalisesti hyväksi.

Perheemme teki talossamme remonttia. Ja tämä kyseinen mies oli remonttiapuna. Äitini pyysi talkoolaiset kahville. Kaikki muut menivät mutta Matti ei (nimi muutettu) olin pihalla leikkimässä. Aurinkopaistoi. Olin normaali 8-9 vuotias tyttö, joka rakasti elämää.

Tämä mies lähestyi minua. En säikähtänyt sillä luotin tähän mieheen. Hän oli minulle kui ukki, jota minulla ei ole koskaan ollut. Ensin hän johdatti minut kellariin. Yhtä äkkiä hän käski minun olemaan ihan hiljaa. Sitten Matti laski käden rinnalleni, kouri, puristeli.. hän työnsi toisen kätensä housuihini.

Olin lamaantunut. En tiennyt mitä tehdä.. tämä kesti noin 10minuuttia. Hän käski olla kertomatta kenellekkään. Pysyin hiljaa. Ja pysyn vieläkin. En kehtaa kertoa vanhemmilleni. Sillä häpeän, vihaan itseäni.

Kun tajusin asian muutama kuukausi sitten (olen nyt siis 16 vuotias) olen ollut koko murrosikäni hieman itsetuhoinen. Masentunut. Ahdistunut. Nykyään kärsin luottamus pulasta miehiä kohtaan. En päästä ketään lähelleni. Jos joku koittaa lähestyä minua, menen aivan lukkoon. Ja alan itkemään.

Kärsin ahdistus ja paniikkikohtauksista. Yleensä alan ensin itkeä. Sitten minua alkaa oksettaa, sain hiljattain kuulla. Että sama mies oli käyttänyt toistakin siskoani hyväksi. Sitä olen kokoajan pelännyt. Ja nyt se pelko on totta. Ainoa jolle perheestäni uskalsin kertoa oli eräs siskoni.

Tämä mies, oli tunkeutunut siskoni huoneeseen muutama vuosi aijemmin. Ennenkuin hän koski minuun. Hän työnsi kättä siskoni housuihin. Ja kouri. Aivan kuten minuakin.

Olen epätoivoinen. Mieleni tekisi satuttaa itseäni. Tunnen oloni likaiseksi. Ja minusta tuntuy etten voi elää tämän asian kanssa ennenkuin mies on saatu vastuuseen. Olen harkinnut psykiatrille kertomista. Mutta en halua että kukaan perheenjäseneni. Ystäväni. Sukulaiseni kuulee tästä. Onko täällä muita joita joku johon olette luottaneet koskeneet teihin vasten tahtoanne?

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 11.08.2015 klo 12:40

Moi Kettutyttö99,

Se mitä sulle tapahtui ei ole yhtään sun syytäsi. Ei yhtään. Lapseen kohdistuva hyväksikäyttö ei ikinä ole lapsen vika, ja jokaisella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Sulle on tehty julma teko, ja sinä et ole likainen etkä mitenkään häpeällinen sen vuoksi.

Ethän satuta itseäsi. Tästä asiasta voisi hyvin puhua psykiatrin kanssa, ja samaten olisi paikallaan että siskosi saisi tähän tukea. Ilman muuta voit olla yhteydessä poliisiinkin, sillä kyseessä on rikos, itse asiassa kaksi rikosta, koska siskosi joutui kokemaan saman. Voit ottaa yhteyttä Net-tukeen täällä ja keskustella siitä, miten asian kanssa edetä. Sama pätee psykiatriin ja esim. terveydenhoitajaan.

Muista, että tämä ei ole sun syytä. Sä olet kaunis ja arvokas ihminen edelleenkin, vaikka sua on satutettu noin. Tuhannesti tsemppiä ja jaksamista sulle. Aurinko nousee vielä sunkin elämään ☺️❤️

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 11.08.2015 klo 15:01

Hei ja tiedoksi kaikille:

Välitä! hanke järjestää Tukinetissä säännöllisesti liveryhmiä seksuaalisen väkivallan teemoista. Seuraava Välitä! liveryhmä on Tukinetissä ensi maanantaina 17.8. klo 17-19. Liveryhmän aihe on tuolloin: Keskustelua seksuaalisesta väkivallasta. Ryhmän ohjaajina toimivat Välitä! seksuaaliväkivaltatyön verkostohankeen toimijat.

Ryhmä on avoin kaikille joita aihe koskettaa. Etukäteisilmoittautumisia ei tarvita, astu vain sisään ryhmään, kun se alkaa! Ryhmään mahtuu kerrallaan mukaan 12 osallistujaa.

Tervetuloa mukaan!

Käyttäjä marmori kirjoittanut 13.08.2015 klo 01:56

Sinua kohtaan on tehty rikos joka on pysyvästä sua satuttanut. Se ei ole millään tavalla pilannut sua eikä saa saada sua tuntemaan että niin olis tarkoitus. Joku muu on satuttanut, nyt sun kuuluu suojella itseäsi ja saada apua ja oikeutta. Mitä jos siskosi kanssa yhdessä kerrotte vanhemmillenne? Onko kyseinen mies yhä isäsi ystävä? Kai tiedät että vanhempasi ehdottomasti haluavat tietää jos joku on tehnyt sinulle pahaa? Tuo on liian iso asia yksin kannettavaksi.

Tunnen monia jotka ovat joutuneet kokemaan jotain samaa, myös minä itse. Kenenkään en tiedä tehneen juttua asiasta ja juuri siksi olen sitä mieltä että siitä pitää tehdä niin iso juttu kuin vain tarvitsee. Entä jos uhreja on tai tulee lisää?