kaveri viiltelee….

kaveri viiltelee....

Käyttäjä toffy aloittanut aikaan 04.10.2005 klo 16:17 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä toffy kirjoittanut 04.10.2005 klo 16:17

mulla ei ole viiltelemisestä mitään kokemusta, millasta se on enkä tiiä siitä mitään… nyt oon saanu tietää että yks mun kaveri viiltelee ja haluisin tietää miten voisin auttaa sitä lopettamaan?😑❓ mä en kyllä edes tunne sitä kovin hyvin se on yks poika joka oli mun kanssa samalla riparilla. mutta mä en vaa pysty kattomaan vierestä kun se tappaa ittensä….😭 se ois kamalaa.. en vaan osaa auttaa sitä… toivon että voisitte neuvoa mua… kiitos!🙂🌻

Käyttäjä Kyshia kirjoittanut 04.10.2005 klo 23:09

Musta tuntuu, ettet pysty suoranaisesti saamaan sitä kaveria lopettamaan, kun kerran ette ole niin läheisiä. Se, mitä suosittelisin, on että menet juttelemaan, kerrot olevasi huolissasi mutta et yritä painostaa sitä mihinkään, esimerkiksi lupaamaan ettei enää viiltele. Sano vaikka, että olet huomannut että sillä ei mene hyvin, ja haluaisit että se puhuisi asiasta jollekin.
Nämä neuvot ei siis päde joka tilanteessa, sähän sen ihmisen tunnet ja osaat sanoa jos tällanen tapa ei toimisi. Mutta jo se että joku tulee avoimesti juttelemaan ja osoittaa välittävänsä saattaa auttaa.

Käyttäjä lasia kirjoittanut 07.10.2005 klo 14:46

kannnattaa myös harkita jos kertoo aikuiselle.
Joskus on ainut keino saada apua sitä tarvitsevalle.
Hyvä, ettei sulla oo viiltelyjä.

Mulla, sillonkun viiltelin, autto kun aikuinen näkin ja jutteli.
Onnea yrityksellesi.🙂