Kaveri on narsisti ja vanhemmat ohjaa?

Kaveri on narsisti ja vanhemmat ohjaa?

Käyttäjä ShyGirl aloittanut aikaan 15.10.2013 klo 23:30 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ShyGirl kirjoittanut 15.10.2013 klo 23:30

En tiedä.. Kaverini on narsisti, hän siis vetää tämmöisiä yhteiskunnan heikompia ihmisiä puoleensa. Hän ponnahtaa elämään ”tyhjästä” ja lupaa olla aina paras kaveri aina ja suojella ikuisesti. Näin hän vannoo ja tekee, hän saa ihmiset koukuun ja ihimset jäävät riippuvaiseksi kyseisestä henkilöstä. Minä mukaan lukien olen yksiheistä. No vanhempani eivät pidä tästä ihmisestä joten kieltävät minua olemasta hänen kaveri. Mutta valitettavasti minä nerokkaana tyttönä valehtelen vanhemmilleni kirkkain silmin. Ja nyt olen tullut siihen kohtaan jossa kaverini sanoo että vanhemmat ohjaa ja painostaa tekemään päätöksiä heidän mielensä mukaan. No mitä minun pitäisi tässä tilanteessa tehdä sitten? Onko neuvoja vinkkejä? kellään?😭

Käyttäjä Alexander Gustafsson kirjoittanut 16.10.2013 klo 15:50

Eikö kannatakin pitää oma pää kasassa?
Olet jo huomannut, että hän on narsisti ja että hänellä on kyky koukuttaa ihmisiä.
Se on yllättävän tavallista, että muuten järkevä ihminen saadaan mukaan mitä ihmeellisimpiin suhteisiin toisen manipulointikyvyn johdosta. Haluatko oll oikeasti hänen ystävänsä vai oletko vain koukussa. Minusta kaikki viittaa siihen, ettet ymmärrä sitä, ettet oikeasti halua olla hänen kanssaan, mutta et vain pääse asiasta yli.

Tee päätös, että sinä ja sinun mielenterveytesi merkitsee enemmän, kuin tunteisiin vetoava manipulointi ja sitä seurannut suhde. Ymmärrä, ettet kuulu hänen seuraansa ja että oma kuvitelmasi hänen erityisyydestään pitää sinua vankina. Hänen seuransa ja hänen muistelemisensa ei tee sinulle mitään hyvää, mutta kuitenkin keskityt häneen uteliaisuutesi vuoksi.

Me kaikki olemme olleet joissain tilanteissa narsistien vallassa. Narsisteilla on kyky hallita ja saada skeptisetkin ihmiset kokemaan syyllisyyttä heidän kritisoimisestaan. Vapaudu taakastasi ja lupaa itsellesi, että vaikka tuntisit itsesi kuinka heikoksi ja toivottomaksi niin et astu hänen ikeensä alle ja alistu hänelle.
Olet jo puolessavälissä, sillä olet ymmärtänyt, että tuo henkilö hallitsee sinua vastoin totuutta. Tsemppiä sinulle 🙂👍