kasvukipuja ja salaisuuksia

kasvukipuja ja salaisuuksia

Käyttäjä neukku aloittanut aikaan 01.08.2008 klo 23:58 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä neukku kirjoittanut 01.08.2008 klo 23:58

Että voikin ahdistaa yhdet synttärit, reilu 24h ja täytän 18. Kun oli nuorempi 18-vuotta oli niinkun joku etappi, sillon ois tosi iso, sais päättää omista asioista ja elämän pitäis olla niin hienoo, nyt tekisin mitä vaan että pääsisin muutaman vuoden taaksepäin. Nyt tää ikä tuntuu vaan tosi ahdistavalta, pitäis olla niin iso ja aikuinen ja pärjätä yksin. Aikuisuus on jotain niin pelottavaa ja ahdistavaa, kuinka siitä voi edes selvitä?
Se on niin hirveetä kun kaikki kyselee että mitäs lukion jälkeen ja koskas muutat pois kotoo ja plaa plaa, vaikee on vastata tommosiin kysymyksiin kun ei tiedä edes miten selviäis päivästä toivomatta kuolemaa.

Mun ongelmia on niin vaikee(mahdoton) selvittää, koska siitä lähtien kun oon saanu niihin apua(vuosia jo) oon valehdellu ja salannu yhden olennaisen jutun mikä mun elämässä on päin persettä. Nyt en pysty tai en uskalla tai jotain, mutta mun on ihan mahdoton myöntää enään sitä, koska sillon kaikille valkenis että kaikki on perustunu valheeseen ja kuka enään haluais auttaa tämmöstä valepukkia jonka takia monta vuotta on menny hukkaan.
Toinen asia mikä vaikeuttaa asioiden käsittelyä on se että en pysty puhuun asioista ja ongelmista enkä saa niitä puettua sanoiks ja just vähättelen, valehtelen ja salailen asioita, mä en haluais tehdä niin mutta en vaan pysty enkä osaa muuta.
Jumitan vaan paikallani ja huomaan että tää päivä olikin taas eilistä pahempi 😭

Koko ajan saa pelätä että eteen tulee niin hirvee päivä ettei vaan pysty enään jatkaan eteenpäin, siks rohkasin itteni ja päätin pelkän lukemisen sijaan kirjottaa ja avautua tänne, jos jollain teistä olis samanlaisia tunteita tai kokemuksia ja haluais jakaa niitä.
Ois vaan niin pakko päästä jo pois täältä helvetillisestä oravanpyörästä 😯🗯️

Käyttäjä Eläväinen kirjoittanut 05.08.2008 klo 22:22

Heippa neukku!

Kun täytin 18, olin itsekin epävarma. Nyt olen parikymppinen enkä aina tiedä, mitä haluan. Sopivan ammatin löytäminen esimerkiksi ei ole tapahtunut kivuttomasti. Saan kuitenkin jatkuvasti lisää elämänkokemusta. Kokemuksistani voin oppia ja niiden avulla kypsyä edelleen. Kasvu on henkilökohtaista. Ehkä erilaiset työharjoittelut auttaisivat sinua päättämään, mitä teet "isona"?

Toisaalta tunnut käyvän läpi tavallista vaikeampia ongelmia. On surullista, että ikäisesi nuori toivoo päivästä toiseen kuolemaansa. Etkö haluakin ennemmin päästä pois tuskastasi kuin lopettaa elämääsi? Itsetuhoisten ajatustesi vuoksi toivon sinulle kaikkea mahdollista apua.

Valheisiin perustuva elämä on varmasti rankkaa. Miksi olet salaillut ongelmiasi? Suojellaksesi läheisiäsi tai itseäsi? Kukaan meistä ei ole täysin vahva. Hyvä, että olet havahtunut siihen, ettet haluaisi jatkaa näin. Valheidesi paljastaminen saattaa pelottaa sinua. Ottamalla vastuuta toiminnastasi osoitat kuitenkin vastuuntuntoa. Vain tunnustamalla pulmasi voit saada tarvitsemaasi tukea.

Voimia sinulle! 🙂👍

Käyttäjä pepez kirjoittanut 09.09.2008 klo 20:36

Mä oon miettiny samaa - hyvät ja huonot puolet, mut se tulee väkisinkin, ei sille voi mitään, joten ei kannata huolia.