Kaipaan pikaisia neuvoja

Kaipaan pikaisia neuvoja

Käyttäjä Andricka aloittanut aikaan 08.09.2016 klo 08:28 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Andricka kirjoittanut 08.09.2016 klo 08:28

Hei. Olen 14- vuotias tyttö ja käyn kahdeksatta luokkaa. Elämäni ei ole millään lailla helppoa, kiusaamista, vanhempien henkistä väkivaltaa ja masennusta sekä ahdistuneisuutta. Nyt minulla on onglema, johon en itse kykene löytämään vastausta, joten kysyn sitä siis täältä.

Tämän kuun lopussa suoritetaan lääkärintarkastukset koululla, missä on mukana lääkäri, koulun terveydenhoitaja, minä ja vanhempani. Tarkastuksesta saa terveystodistuksen joka kelpaa mm. ajokortin hankitaan. Ongelmana on, että koulu tietää voinnistani, mutta vanhemmat eivät. Todistukseen pitäisi laittaa totuus, mutta sen näkevät myös vanhemmat enkä halua heidän tietävän totuutta. Ennen tarkastusta vanhempien pitää myös täyttää lappu missä kysellään minun terveydentilastani. Vanhempani täyttävät sen ja laittavat oman kantansa asioista joka on väärä sillä he eivät tiedä totuutta. En muutenkaan halua jutella ”vaikeammista” asioista jotka vanhemmat tietävät (esim. lastensuojeluilmoitus) tarkastuksessa.
Olisiko kellään ideoita, miten asian saisi ratkaistua ja miten selitän tilanteen terveydenhoitajalle ja lääkärille? Kirjoitetaanko todistukseen ”valhe” vai mitä? Vanhemmille totuuden kertominen ei ole vaihtaehto.
Kiitis jo etukäteen vastauksistanne!

Käyttäjä siivetönenkeli kirjoittanut 29.10.2016 klo 23:03

mene terveydenhoitajalle tai kuraattorille ja kysy voisiko he auttaa sinua asian kertomisessa vanhemmille, että jos he vaikka kertoisi tilanteesta niille esimerkiksi puhelun välityksellä niin sinun ei tarvitse kohdata sitä pelkoa. toki se odottaa sitten kotona, kun näet vanhempasi. se voi olla mahd. että ne ottaa asian hyvin vastaan tai sitten ei 😞