Kaikki vaan ahistaa

Kaikki vaan ahistaa

Käyttäjä SadPiano aloittanut aikaan 22.10.2016 klo 18:35 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä SadPiano kirjoittanut 22.10.2016 klo 18:35

Päätin tulla tänne nyt kertomaan että mua ahistaa kauheesti kaikki elämssä… Mulla ei oo kavereita joille kertosin mun olosta ja vanhemmille en voi puhuu ☹️ En ees oikeen tiiä mistä tää ahistus johtuu mut se vaan tulee välillä☹️ Välillä se on niin voimakasta et mietin, miks haluisin elää tämösessä maailmassa, ja mietin eri keinoja sen lopettamiseen. Oon siis viillellyt ja satuttanu itteeni mut en oo yrittänyt tappaa itteeni tai mitään. Välillä tuntuu et koulu on se paikka jossa saan olla rauhassa ja siellä en aattele kaikkee pahaa mitä tapahtuu tai mitä haluun tapahtuvan. Tuntuu vaan et mun on pakko jakaa tätä asiaa jonnekkin koska ite en pysty tästä puhumaan millekkään kuraattorille tai muulle. ☹️

Käyttäjä mielipaha kirjoittanut 13.11.2016 klo 04:05

Hei SadPiano!
Ikävää, ettet ole vielä löytänyt ketään kelle puhua. Hyvä kuitenkin että uskalsit edes tänne oloasi purkaa! 🙂 Vaikka puhuminen tuntuukin vaikealta ajatukselta, mutta se oikeasti helpottaa. Netin kautta löytyy myös nettipsykologeja, jos ääneen puhuminen tuottaa vaikeuksia. Voisit myös kirjoittaa oloistasi ja näyttää ne kuraattorille/lääkärille/vanhemmille/ystäville jne jos se tuntuisi helpommalta. Yksin ei kannata pahan olon kanssa jäädä, eikä viiltelykään asiaa auta vaikka tällä hetkellä siltä tuntuisikin (olen aiemmin myös itse viillellyt joten ymmärrän tunteen, mutta siitä tavasta eroon päästyäni on jäänyt vain jäljet muistuttamaan). Ammattilaiset eivät hätkähdä puheitasi, sitä ei tarvitse pelätä 🙂
Jos koulussa ollessa on yleisesti parempi olo, niin mites jos keksisit lisää aktiviteetteja vapaa-ajalle? Harrastuksia, liikuntaa, menoja kavereiden kanssa, kursseja ym?
Tsemppiä ja toivottavasti olot helpottaa!🙂🌻