Kaikki pilalla…

Kaikki pilalla...

Käyttäjä Olematon olio aloittanut aikaan 10.07.2016 klo 00:51 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Olematon olio kirjoittanut 10.07.2016 klo 00:51

Moi!
Mä en tiiä tuleeko yhtään ketään kiinnostamaan tää tai tuunko saamaan minkäänlaista apua tai ymmärrystä, mutta jonnekkin on nyt pakko puhua.
Musta tuntuu, että koko elämä menee vaan ihan pieleen. Kukaan ei tunnu haluuvan auttaa mua. Oon yrittäny puhuu parhaalle ystävälle mut ei. Haluun syödä kunnolla mutten pysty. Aina tuntuu, että syöminen on väärin. Ja sit löysin toissapäivänä terän, jonka luulin kadonneen. Päädyin sit taas viiltelemään. Tänään tein syvemmän viillon. En vaan jaksa.😭 Haluisin niin kovasti vaan lähtee maailmasta. En jaksa elää. En jaksa yhtään tätä enää. Oon itkeny taas jo ihan liikaa. Mulla ei oo ketään kelle puhuu. En jaksa, en jaksa, en jaksa. Sain just viestin kaverilta, jossa se pyytää apua. No, mullakin on tässä vähän vaikeeta. Haluun vaan että tää kaikkk loppuu!!!😭🔫 Anteeks tästä.

Käyttäjä marmoriikki kirjoittanut 10.07.2016 klo 16:15

Vaikka ystävien pitäisi olla tukena ja turvana, aina se ei kuitenkaan ole mahdollista eivätkä he aina tiedä mitä sanoa tai muuten osaa auttaa. Jotkut asiat myös voivat olla liian rankkoja ystävien kuunnella. Silti kuulevia korvia on muuallakin, auttajat eivät tästä maailmasta lopu kesken.

Syöminen on jokaiselle ihmiselle välttämätöntä, keneltäkään sitä ei voi kieltää. Viiltely ei vie tuskaasi pois, ei edes siksi pieneksi hetkeksi. Se ainoastaan kasaa ongelmien kekoa isommaksi ja raskaammaksi kohdata.

Itsetuhoisuuteen tarvitset selkeästi ammattiapua, mistä voisit sitä hakea?

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 11.07.2016 klo 00:03

Moi.

Älä missään nimessä tapa itseäsi. Viiltelystä ja pahasta olosta voi päästä eroon, vaikka sitä tekisikin uudestaan. Se ei tarkoita, että siitä alkaisi uusi kierre.

Varmasti on joku, joka haluaa auttaa sua. Mua ainakin täällä kiinnostaa miten sulla menee. Sanoit ettet jaksa ja olet itkenyt paljon, mikä sua on satuttanut niin pahasti (jos haluat kertoa)? Uskaltaisitko kirjoittaa täällä net-tukeen tai hakea apua itsellesi? Auttavissa puhelimissa on ainakin ihmisiä, joilla on aikaa kuunnella. Syöminen ja viiltely on asioita, joihin kannattaa hakea tukea. Ruokaa kannattaa syödä ainakin vähän, tai sitten syödä ainakin jotain, minkä saa menemään alas. Keho tarvitsee kuitenkin energiaa ja energianpuute vaikuttaa myös mielialoihin vahvasti. Se voi olla vaikea paikka, mutta pienin askelin siinä voi päästä eteenpäin. Varsinkin, jos saa joltain luotettavalta läheiseltä tai auttajalta tukea.

Onko sulla jotain sellaista harrastusta tai tekemistä, joka auttaa hetkeksi unohtamaan pahan olon tai lievittää sitä? Joku tällainen tekeminen voi auttaa sietämään pahaa oloa ja jopa lievittää sitä pidemmän päälle. Sun ei tarvitse pyytää anteeksi, on päinvastoin hienoa että kirjoitit tänne. Sun olo paranee kyllä vielä ja voit hyvin päästä onneen ja parempaan elämään kiinni!

Paljon voimia ja jaksamista jokaiseen hetkeen. 🙂🌻