kaikenlaiset ongelmat voidaan jakaa täs ja lohduttaa toisiamme!:)

kaikenlaiset ongelmat voidaan jakaa täs ja lohduttaa toisiamme!:)

Käyttäjä rudy aloittanut aikaan 11.06.2013 klo 14:52 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä rudy kirjoittanut 11.06.2013 klo 14:52

kertokaa…☹️

Käyttäjä rudy kirjoittanut 11.06.2013 klo 15:16

mulla siis itelläni paljo itsetuhoisuutta monipuolisin tavoin...☹️ oon yrittäny puhuu kavereille, ja sillee, siis on se jotenki auttanu. mut se ei oo kuitenkaa pistäny kokonaan sitä lopettamaan. ajattelin että jos sitten ku koulut alkaa, nii jos oon vieläkin samassa tilanteessa, niin menisin puhuu terkalle tai oholle koska se on meidän koulussa tosi mukava!🙂 mut silti pelottaa et ne tietty sanoo jollekiin☹️ esimerkiks, mä en ikinä menis sanomaan mitään mun vanhemmille , koska ne raivostuis 😭 mutta kommentteja?😐

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 16.06.2013 klo 22:36

Rudy sun teksti oli kun olis omaa tekstiä lukenu paitsi tuo itsetuhoisuus on mulla aina vaan ajatuksissa, kun oon niin väsyny mun perheeseen että edes itsensä satuttamisesta ei Tuu mitään. ET siis ole ainoa enkä näemmä ole mäkään (mikä on kai surullista). 😋

Käyttäjä ae992 kirjoittanut 19.08.2013 klo 20:51

Mulla on ongelmia kotona. Tulee hyvin usein kova kiire ja sijaisäitini suuttuu siitä, että olen liian hidas ja mulla menee asioiden tekemiseen liian kauan aikaa. Tänäänkin jouduin menemään nälkäisenä nukkumaan koska en ehtinyt iltapalalle sovittuun aikaan. Mutta yrittäkää te jaksella,niin mäkin yritän.😯🗯️

Käyttäjä Miiwa kirjoittanut 28.08.2013 klo 15:23

Rudyn teksti kuulosti todella tutulta.. Oon yrittäny puhuu kavereille, mut nyt tän parin vuoden aikana oon huomannu ettei se auta.. kädet ja jalat on täynnä uusia ja vanhoja viiltelyjälkiä. Enää en voi sanoa että ne on vahingossa tullut esim. jos kani ois potkassu.. Koulussa tekis mieli mennä puhumaan terkkarille tai jollekki mut en saa sitä aikaseks, tuntuu et siinä edessä ois suuri näkymäön muuri joka estää sen. Porukat ei tiedä asioista mitään, vaikka on jo vuosi kulunut...

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 29.08.2013 klo 09:47

Hei nuoret ja tiedoksenne: 🙂🌻

Rikkinäiset nettiryhmä alkaa Tukinetissä 1.10.2013! Haku on nyt käynnissä, tule mukaan!

--

Rikkinäiset - Vertaistukea ja ohjausta haastavissa perhetilanteissa.

**Linkki Rikkinäiset -nettiryhmän hakulomakkeeseen** https://www.tukinet.net/keskustelu/lomake/nayta.tmpl?grp=240 (edellyttää sisäänkirjautumista)

Joskus perhesuhteet ovat rikkinäisiä ja voi tulla rikkinäinen olo itselle. Silloin on hyvä kertoa oma tarina toiselle ihmiselle tai hakea apua. Rikkinäiset on uusi ryhmä sinulle, joka koet perhetilanteesi hankalaksi.

Ryhmä on sinulle nuori tai nuori alle 29- vuotias aikuinen, kun perheessäsi on
- aikuisten päihteidenkäyttöä tai
- vanhemmat eronneet tai perheriitoja
- joku perheenjäsen vankilassa tai
- perheväkivaltaa.

Rikkinäiset nettiryhmä kestää kaksi kuukautta (1.10.-29.11.2013). Ryhmässä saat nimimerkillä, turvallisessa ympäristössä tietoa ja voit kysyä neuvoa esimerkiksi avun hakemisesta. Foorumikeskustelu ja viikoittaiset reaaliaikaiset chatit näkyvät vain ryhmälle ja ohjaajille. Ryhmän ohjaajat ovat sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia A-klinikkasäätiöltä, Kriminaalihuollon tukisäätiöstä, Suomen kasvatus- ja perheneuvontaliitosta ja Ensi- ja turvakotien liitosta.

Hae ryhmään 26.8.-24.9.2013 välisenä aikana ja seuraa Tukinetin Oma Kanavaasi, johon saat Tukinetin ajankohtaiset tiedotteet ja jossa hallitset omia tietojasi. On tärkeää, että vastaat jokaiseen kysymykseen huolellisesti. Ilmoittautuminen on sitova ja hakemukset käsitellään luottamuksellisesti.

Ryhmävalinnoista ilmoitamme sinulle Tukinetin Omalla kanavalla perjantaina 27.9. Jos haluat lisätietoja teemaryhmästä, niin jätä viesti/kysymys Tukinetin info-osiossa olevan palautelomakkeen kautta.

Tervetuloa mukaan!

Käyttäjä rudy kirjoittanut 05.09.2013 klo 21:50

Voimia teille kaikille! Mä en vieläkään oo menny kellekkään sanoon tästä, enkä voi, koska sillon käskettäs sanoo syytä miks teen näin. Syy on väkivaltainen äiti ja muu mukava... Tuntuu vaan että kaikki kaatuu päälle, tasan 2ihaninta ystävääni tietää tästä ja aina kun puhutaan asiasta niin kummatkin itkee ,kun esim sanoin kerran kun äiti yritti heittää paistinpannulla mutta menikin 20cm päästä huti. Se on ihan hullu ja sossu viel lisäks... ei vois uskoo Mut näin on🤕 aina kun se on vihainen niin se lyö naamaan tai vetää hiuksista tai potkii... Se minkä se saa käteen niin sillä se lyö. Esimerkiksi imurinputkesta olen saanut pari kertaa,mutta nyt olen oppinut paremmin suojautumaan. Mutta vinkkinä teille,että kannattaa puhua jollekkin aikuiselle vaikka ite en siihen kykene!