Kai tässä pitäis kertoo kaikki (koulukiusaaminen→masennus)

Kai tässä pitäis kertoo kaikki (koulukiusaaminen→masennus)

Käyttäjä Sarjetty aloittanut aikaan 25.10.2015 klo 21:36 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 25.10.2015 klo 21:36

Eli siis mua kiusattiin 1.-6.lk ja 7. pientä haukkumista. Treeneissä edelleen kiusaamista. Se oli/on enimmäkseen syrjintää. Kotona vanhemmat riitelee. Seiskalla aloin oirehtiin masennuksesta ja puhuin siit opettajalle. Mä viiltelen ja oon miettiny itsemurhaa 😭 Mä en enää oikein pysty puhuun täs kellekkää ja siks tulin tänne.
Yöllä on vaikee nukkuu. Heräilen 30min-1h välein ja nukun jotain 2-5h/yö. Oon tosi väsyny😴. Kouluun en enää taho mennä mut on pakko. Koulussa on ruvennu menee vähän huonommin ja lukittaudun usein välkillä vessaan et saisin olla rauhassa. Ruoka ei enää maistu ja oon laihtunu hieman. Tahtosin lopettaa urheilun☹️
En tiiä enää, mitä mun pitäs tehä😯🗯️

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 26.10.2015 klo 11:34

Moi Sarjetty.

Ensinnäkin kiitos, että olet vastaillut todella aktiivisesti täällä muiden viesteihin. Olet hyvin kultainen, kun haluat auttaa toisia. 🙂

Hienoa että kirjoitit olostasi. Olisi varmasti paikallaan, että saisit apua. Yöunien menettäminen, viiltely ja itsetuhoisuus ovat asioita, joista kannattaa kertoa eteenpäin. Pystyisitkö täällä kirjoittamaan, täällähän on myös net-tuki, johon voit laittaa viestiä. Se voi olla ensimmäinen askel kohti sitä, että uskaltaa myös puhua ääneen asioistaan. Asioistaan voi toki kertoa esim. terveydenhoitajalle tai psykologillekin ihan kirjallisesti, jos puhuminen tuntuu vaikealta. Yksin ei tarvitse missään tapauksessa jäädä. 🙂

Treeneistä puheenollen, onko siellä ketään kelle voisit sanoa syrjimisestä? Esim. valmentaja, huoltaja tai joku vastaava? On tosi ymmärrettävää että koko harrastus tekee mieli lopettaa, jos treenikaverit syrjivät. Parempi olisi kuitenkin se, että tämä syrjintä saataisiin pois ja voisit harrastaa rauhassa.

Viiltelystä voi päästä eroon, vaikka se ei välttämättä ole helppoa. Tiukassa tilanteessa esim. jääpalat, kylmä vesi tai kuminauha voi auttaa siihen tunteeseen. Ne ei kuitenkaan riko ihoa samalla tavalla ja voivat helpottaa sitä, että lopulta ei tarvitse niitäkään. Tärkeä asia tässäkin on se, että saisit puhua ja käsitellä asioita rauhassa, omalla tavallasi. Kun paha olo vähenee, myös halu viillellä voi vähentyä vähitellen. 🙂

Tsemppiä ja halauksia! Kirjoita lisää jos tuntuu siltä. Sä voit kyllä voittaa tämän kaiken ja saada takaisin yöunet ja paremman olon ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 26.10.2015 klo 16:44

villikettu kirjoitti 26.10.2015 11:34

Moi Sarjetty.

Ensinnäkin kiitos, että olet vastaillut todella aktiivisesti täällä muiden viesteihin. Olet hyvin kultainen, kun haluat auttaa toisia. 🙂

Hienoa että kirjoitit olostasi. Olisi varmasti paikallaan, että saisit apua. Yöunien menettäminen, viiltely ja itsetuhoisuus ovat asioita, joista kannattaa kertoa eteenpäin. Pystyisitkö täällä kirjoittamaan, täällähän on myös net-tuki, johon voit laittaa viestiä. Se voi olla ensimmäinen askel kohti sitä, että uskaltaa myös puhua ääneen asioistaan. Asioistaan voi toki kertoa esim. terveydenhoitajalle tai psykologillekin ihan kirjallisesti, jos puhuminen tuntuu vaikealta. Yksin ei tarvitse missään tapauksessa jäädä. 🙂

Treeneistä puheenollen, onko siellä ketään kelle voisit sanoa syrjimisestä? Esim. valmentaja, huoltaja tai joku vastaava? On tosi ymmärrettävää että koko harrastus tekee mieli lopettaa, jos treenikaverit syrjivät. Parempi olisi kuitenkin se, että tämä syrjintä saataisiin pois ja voisit harrastaa rauhassa.

Viiltelystä voi päästä eroon, vaikka se ei välttämättä ole helppoa. Tiukassa tilanteessa esim. jääpalat, kylmä vesi tai kuminauha voi auttaa siihen tunteeseen. Ne ei kuitenkaan riko ihoa samalla tavalla ja voivat helpottaa sitä, että lopulta ei tarvitse niitäkään. Tärkeä asia tässäkin on se, että saisit puhua ja käsitellä asioita rauhassa, omalla tavallasi. Kun paha olo vähenee, myös halu viillellä voi vähentyä vähitellen. 🙂

Tsemppiä ja halauksia! Kirjoita lisää jos tuntuu siltä. Sä voit kyllä voittaa tämän kaiken ja saada takaisin yöunet ja paremman olon ☺️❤️

Kiitos vastauksestasi Villikettu
🙂

Olen jutellut eräälle opettajalleni, mutta se tuntuu vaikealta. Treeneissä ei ole ketään, jolle voisi puhua. Opettajallenikaan en ole kaikkea kertonut. Olen jo kirjoittanut Net-tukeen.
Viiltelyn tahtoisin lopettaa täysin. Olen sitä jo onnistunut vähentämään.

Totta kai autan muita täällä. En halua, että kukaan joutuu kokemaan samaa kuin minä. Ja itsekkin vastailet ahkerasti.🌻🙂🌻

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 12.12.2015 klo 08:02

Mullakin tällaisia vaikeuksia, ylä- asteen aikaiset härnäysjutut pyörii mielessä. Inhottavia asioita toisinaan koulun käytäviltä ja rippileiriltä. Mulla ei uni tuu usein aamuyöstä, heräilen liian aikaisin.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 12.12.2015 klo 08:16

Tämä alistuminen on inhottavaa, ja yhtäkkiä mieleen voi tulla jotain vastaavanlaisia juttuja.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 01.01.2016 klo 13:59

hanne3 kirjoitti 12.12.2015 8:16

Tämä alistuminen on inhottavaa, ja yhtäkkiä mieleen voi tulla jotain vastaavanlaisia juttuja.

Niin. En yhtään tiedä, mitä sen asian kanssa tekisin. En jaksa sitä kiusaamista. Saan aina sen kuvan, etten ole mitään.☹️