Juominen ja juhliminen ällöttää
Moi. Haluaisin avautua ongelmastani, joka on muiden ongelmieni rinnalla aika pieni, mutt aiheuttaa silti ahdistusta. Olen 17-vuotias poika, lukion toisella luokalla. Kuten otsikko kertoo, inhoan juomista ja juhlimista. Olen kerran, kolme vuotta sitten, maistanut olutta ja pahaahan se oli. Viimeisen vuoden aikana olen päättänyt, etten aio ikinä juoda. Kaikki alkoholiin liittyvä ällöttää minua. En ole käynyt missään tilaisuuksissa ikäisteni kanssa, jossa tarjotaan alkoholia, sillä tiedän, etten kestä katsoa kun kaikki muut juovat ja örveltävät. En aio lähteä minnekään abiristeilylle tms. ryyppyretkille.
Myös juhliminen ahdistaa minua. Olen ujo ja introvertti, ahdistun jos ympärillä on liikaa ihmisiä. Kaikki juhlimisjutut ovat siis automaattisesti pois. Haluaisin vain olla kahdestaan jonkun kivan ihmisen, mieluiten tytön, kanssa ja käydä perjantai-iltana viimeistään kymmeneltä nukkumaan. Mutta ei ole tyttöä, on vaan kirja jota luen omassa huoneessa neljän seinän sisällä.
Juttelin tänään vanhempieni kanssa ylioppilaaksi tulemisesta ja selvisi, että juhlimaanhan siellä illalla pitäisi lähteä. Julistin kovaan ääneen, etten lähde mihinkään ryyppäämään. Nautin siitä, että olin eri mieltä, mutta pian sen jälkeen tuli paha olo, kun tajusin, että kaikki kaverit lähtevät sinne ja minä jään taas yksin.
Myös absolutistiksi ryhtyminen pelottaa minua. Pelkään, että jään yksin, sillä kaikki tuntuvat tapaavan seurustelukumppaninsa baareissa. Pelkään jääväni neitsyeksi, sillä suuri osa menettää neitsyytensä yhden yön jutuissa. Minä en vain halua. Haluan olla erilainen ja kulkea vastavirtaan, mutta pelkään sitä musertavaa yksinäisyyttä, joka voi olla sen seuraus. Kaikki tämä ahdistaa hirveästi.
Jos joku jaksoi lukea tämän, niin kiitos. Toivottavasti joku viitsisi vastatakin ja antaa minulle neuvoja ja tukea, kun ei sitä muualta kuin psykologilta saa.