jelppiä lupausten pitämiseen

jelppiä lupausten pitämiseen

Käyttäjä anonuumi aloittanut aikaan 10.07.2012 klo 15:42 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä anonuumi kirjoittanut 10.07.2012 klo 15:42

Itselläni on iso ongelma lupausten pitämisessä varsinkin itselle tehdyissä lupauksissa. Itse aliarvioin oman luottamuksen itseeni ja ajattelen etten kuitenkaan onnistu pitämään omia lupauksiani.
Nyt tarvitsisin todellakin keinoja millä saan sen takaisin jotta tiedän itse pystyväni pitämään lupaukseni. Kahlaan itse alkoholin kanssa välillä pohjalla ja välillä paremmalla puolella. Tässä asiassa olen pettänyt omat lupaukseni moneen kertaan, ”en juo vähään aikaan, en lähde juomaan jne.” mutta silti päädyn sen pullon kanssa liikenteeseen.
Olen tehyt jo puoli vuotta töitä juomisen kanssa ja saanut sen hillittyä mutta haluan päästä siihen ettei se olisi enää kiusaus vaan voisin olla seurassa rennosti vaikka en itse ottaisi.
Tuntuu siltä että on pakko kehittää jotain ratkaisevaa sillä en halua pilata sitä kaikkea työtä mitä olen juomisen suhteen tehnyt.
Ennen olin kierteessä juomisen kanssa siinä suhteessa että sillä oli helppo ikäviä asioita yrittää unohtaa mutta eihän se niin mene. Nykyään asiosita on päässyt puhumaan ja alkaisi näyttämään että kierteen tekee tällä kertaa töiden jälkein nollaus. Onneksi se huomattiin ajoissa sillä nyt pitäisi keksiä joku muu tapa nollata töitten jälkeen kun juomalla.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 13.07.2012 klo 12:23

Hei!
On hyvä että itsekin pohdit alkoholiasiaa, joka välillä ryöstäytyy käsistä.
Tiedätkös että jos alkoholista tulee sinulle tapa niin pian menetät itsellesi tärkeitä asioita kuten mahdollisesti vaarannat työsi, opiskelusi tai mitä tahansa teetkin. Lisäksi tiedät varmaan alkoholin käytön muistakin vaaroista, voithan vaikka googlettaa. Eikä alkoholin käyttö varmasti poista ongelmiasi vaan tekee juuri päinvastoin. Hankaloitat elämääsi entisestään ja pian huomaat olevasi todella solmussa. Rahaakin siinä palaa.
Entä jos ryhdistäytyisit, tekisit sen nyt, tänään. Pidä vaikka päiväkirjaa, jossa kerrot tuntemuksiasi tai jatka tänne kirjoittamista. Minulla itsellä ei ole ollut ongelmia alkoholin kanssa. Toivon että joku ikäisesi ottaisi kantaa. Tämän enempää eivät rahkeeni riitä sinua neuvomaan. Muista, olet tärkeä, take care ☺️❤️