Jatkuva pelkääminen
Arvelen, että minulla on luulotauti tai jokin ahdistushäriö, koska joka päivä olen tosi pelokas. Pelot koskevat eniten sairauksien pelko ja kuoleman pelko. Tuosta ahdistuksesta niin olen pari kertaa saanut paniikkikohtauksenkin.
Tämä kaikki alkoi viime syksynä, kun koulu vaihtuin ja muutenkin elämässä oli vähän muutoksia ja ne toi sitten stressiä. Sain siis samaisena syksynä sen paniikkikohtauksen ja rupesin sitten niitä kohtauksia pelkäämään. Kaikesta stressaamisesta ja peloista sitten sain jos minkälaista oiretta ja kipuja (ja saan vieläkin). Ensin en oikein älynnyt mistä nuo kaikki kivut olivat peräisin. Olin jatkuvasti ihan paniikissa, kun pelkäsin että nyt kuolen johonkin kipuun. Sitten koulussa kerran tunnilla vaan iski yhtäkkiä hirvee ahdistus ja sinnittelin sen tunnin sitten loppuun asti itkua pidätellen. Kyseisen tunnin jälkeen menin sitten kuraattorilla käymään ja vähän juttelemaan tuosta ahdistuksesta. Vieläkin siis kärsin noista sairauksien ja kuoleman pelosta, mutta tuntuu että ymmärrän niistä nytten enemmän ja en enää niin paljon pelkää. Ennen pahana tapanani oli oireitten googlettaminen, mutta sitäkään en juuri enää tee.
Olin viime sykynä oikeesti niin peloissani ja ahdistunut että olin vaan kotona kokoajan ja pelkäsin. Nytten sentään uskalla taas tallillakin käydä pelosta huolimatta ja muutenkin tehdä enemmän asioita. Silti tämä luulotauti vaivaa minua ja haluaisin siitä eroon tosi paljon, mutta kun en uskalla puhua tästä kuraattorillemme. Olen siis viime syksystä asti käynyt sen luona aika säännöllisesti, mutta silti en vain ole saanut avattua suutani tästä aiheesta ja se kyllä vaivaa minua, koska tämä luulotautikaan ei olisi ehkä näin paha jos olisin jo silloin tästä uskaltanut puhua. Vieläkin pelot välillä valtaa mut mielen, mutta kuten jo sanoin niin olen ehkä jotenkin jo oppinut hallitsemaan niitä pelkoja ja muutenkin ymmärtämään niitä. Stressaan tosi paljon kaikesta uudesta ja kaikkiin vähänkin kauemmas kotoa meneminen (esim. toiselle paikkakunnalle) saa mut heti tosi pelokkaaksi ja ahdistuneeksi. koska mietin että entä jos siellä rupeaa ahdistamaan tai jos siellä rupeaa sattumaan jonnekkin yms. En haluaisi, että nämä pelot hallitsisivat näin paljon minua, koska ennen olin paljon iloisempi ja uskaliaampi, mutta nykysini olen aika alakuloinen ja tosi pelokas ☹️