Jätin kihlattuni ja saan uhkailusoittoja ja kirjeitä

Jätin kihlattuni ja saan uhkailusoittoja ja kirjeitä

Käyttäjä Whatever aloittanut aikaan 12.06.2008 klo 19:12 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Whatever kirjoittanut 12.06.2008 klo 19:12

Kuulostaa aivan ilta-sanomien otsikolta, olen lukenut aiheesta lehdissä, mutta että tämä tapahtui minulle, en voi ymmärtää.. Olin miehen kanssa päivän yli kolme vuotta kihloissa, sitten totesin etten voi jatkaa meidän syhdetta. Alussa kaikki oli ihanaa, niinkuin vain vastarakastetuilla voi olla. Oltiin kaikki ajat yhdessä, mutta sitten mua rupesi ahdistamaan se ettei mulla ollut muuta elämää. Aina piti elää niinkuin epätasapainoinen mieheni halusi. Vaikka olin itsekin sairas- ensin tuli masennus, sitten skitsofrenia ja lopulta jonkin asteinen syömishäiriö.. En tiedä mistä aloittaa, jätin siis mieheni kun olin ollut psykiatrisessa sairaalassa reilun vuoden, sain viimein voimia sanoa hänelle nuo sanat- mä en halua jatkaa meidän suhdetta. Olin pari kertaa aiemminkin sanonut hänelle että ollaan vain ystäviä. Mutta nyt sanoin että se on lopulliseti ohi. Kuukaan ei uskonut minun olevan tosissani. Mähän rakastin sitä miestä- kaukana siitä, mä vaan pelkäsin että hän tekee minulle jotain.

Nyt kun on kulunut 3 viikkoa jättämisestä tunnen itseni kamalaksi ihmiseksi-miksi jätin ihmisen jolla ei ole ketään muuta kuin minut. Pitäisikö minun ottaa hänet takaisin, vain sen takia että saisin kaiken huonon olon takaisin itseeni. Pääsin tänään pois sairaalasta (ihanaa-elämäni onnellisin päivä) Mutta nyt mua pelottaa se että ex-kihlattuni todella etsii minut käsiinsä ja tappaa minut, kuten uhkailee. Ensin hän soitteli jatkuvasti, kerjäsi että ottaisin hänet takaisin, sitten rupesi uhkailemaan, että jos en palaa hänen luokseen kuolen, että hän tappaa minut ja sen jälkeen itsensä.. Hän kirjoitti myös että olen saatanan vallassa ja haluan tuhota kaikki ihmiset jotka saavat minut valheelliseti rakastumaan itseeni. On totta että paras kaverini teki itsemurhan ja yksi tuttu mieshenkilö teki myös itsarin.. Mutta olinko minä niiden takana. Yritin estää kaverini kuoleman kaikin mahdolisin keinoin, pyrin olemaan aina hänen lähellään ja kerroin että välitän, muuta kun se ei riittänyt, samoin tuon mieshenkilön kohdalla. Silti tuntuu nyt etten tehnyt tarpeeksi. 😭

En tiedä mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä. Kun edes kirjalliset uhkailut eivät riitä nostamaan syytettä, enkä mä tietty sitä pystyisi tekemään vaikka se olisi mahdollista. Olen puhunut tästä läheisilleni, ollut yhteydessä ex-kihlattuni ”hoitopaikkaan” ja saanut lupauksen että saan viestin jos tämä mies lähtee pois sieltä paikasta. Se ei kuitenkaan riitä minulle. Tämä mies on sanonut että hänellä on yhteyttä alamaailmaan sillä paikkakunnalla jossa minä asun. Mitä jos hän usutaa nämä ”kaverit” kimppuuni? Olen puhunut myös avohoidon henkilökunnalle, mutta kukaan ei saa mua tarpeeksi vakuuttuneeksi ettei niin tapahtuisi.😯🗯️

Ehkei kukaan osaa auttaa mua, mutta toivon että tästä olisi apua jollekin joka yrittää jättää ”puolisonsa”.. Yritän ajatella että olen mieluummin kuollut, kuin että elän jatkuvan pelon vallassa siinä suhteessa, jossa miehen kanssa olin. Ei hän käyttänyt väkivaltaa, paitsi ehkä henkistä, ei hän raiskannut minua. Ei, koska mä pelätessäni aina suostuin seksiin, koska tiesin että hän on entinen linnakundi.

Tää oli vähän sekava teksti, mut oon jotenkii niin paniikissa etten tiedä miten sanani muotoilisin. Toisaalta kyllä tää on päivä päivältä helpompaa, kun huomaan että vaikka liikun paljon kaupungilla olen vielä hengissä, ehkä entinen mieheni on vaan niin ”pettynyt?” minuun ettei ajattele selkeästi. Toivottavasti uhkailut jäävät vain uhkailuksi, todella toivon niin!!😐