Jaa jaa jaa jaa

Jaa jaa jaa jaa

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 22.12.2015 klo 16:40 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 22.12.2015 klo 16:40

Rasittavaa, kun on harjottelussa/työpaikassa ehkä enemmän harjottelussa ärsyttää enemmän kun työpaikassa. Joka tapauksessa ärsyttävää on se kun saat jatkuvasti kuulla kommentteja siitä että olet liian hiljainen. Sitten kun tosissasi yrität puhua, keskustella muiden työntekijöiden kanssa niin joko katsotaan nenänvartta pitkin tai vastataan jaa. Yritä sitten saada annetuksi itsestäsi hyvä kuva sekä hyvä arviointi kun vuorovaikutusta arvioidaan. Ketään ei kiinnosta! Tulee sellainen kuva tuosta jaa- sanasta.
Rasittavaa myös on se että juoksutetaan ptkin työpaikkaa. On se hyvä alussa, tulee tehtyä kaikenlaista ja opittua uutta. Mutta kun on näyttö ja siinä juoksutetaan samalla tavalla kuin olisi ensimmäistä päivää on se väärin. Koska tarkoitus on näyttää mitä osaa. Tai sitten kädestä pitäen viedään huoneeseen että varmasti löydän perille. Vaikka harjottelua on pienessä talossa ollut 5vk. He siis pitävät tyhmänä… Sitten hylätään koko näyttö koska kuulemma minulle pitää kädestä pitäen neuvoa… Vaikka tosiasiassa he siellä selittävät ja olettavat etten ymmärrä!

Käyttäjä kirjoittanut 23.12.2015 klo 09:34

No ei kai ne sua tyhmänä pidä sentäs vaan haluavat sua opastaa ja neuvoa.
Minä olen nyt eka ihan oikeassa työssäni, en siis millään vammaisen tukityössä enkä sukulaisen suojatyöpaikassa. Ja tarkkaan kun ajattelen, mulla taitaa olla korkein koulutus työporukassa. En tiedä tietääkö sitä kukaan muu kuin mie itse. Mua kuitenkin neuvotaan aivan yksinkertaisissa jutuissa jotka opin jo peruskoulussa mutta yritän sen kestää.

Työyhteisö on kyllä jotenkin ihmeellinen paikka, sellainen että siellä kannattaa vaan olla ja tehdä omat työnsä ja antaa muiden siinä ympärillä hääriä.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 01.01.2016 klo 19:00

Ymmärrän. Varmasti ärsyttää. Ikävää, kun työtilanne on niin huono, että kannattaa varmaan pitää kiinni siitä työstä, jonka saa. Jos näin ei olisi, oisin kehoittanut miettimään toista paikkaa.
Osaatko yhtään sanoa, miksi he pitäisivät sinua tyhmänä?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 01.01.2016 klo 23:07

Sarjetty kirjoitti 1.1.2016 19:0

Ymmärrän. Varmasti ärsyttää. Ikävää, kun työtilanne on niin huono, että kannattaa varmaan pitää kiinni siitä työstä, jonka saa. Jos näin ei olisi, oisin kehoittanut miettimään toista paikkaa.
Osaatko yhtään sanoa, miksi he pitäisivät sinua tyhmänä?

Itse olen tällä hetkellä opiskelija. Alkuperäinen viesti on kirjoitettu opiskelun harjoittelusta.
Luulempa että pitävät tyhmänä koska olen vasta opiskelija. Joku on juorunnut jotain paskaa ja sitten muut uskovat.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 02.01.2016 klo 09:23

Toi juoruilu on tosi ikävää. Sen takia menetin ne ystäväni. Tarvitseeko sun enää sietää niitä?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 02.01.2016 klo 13:18

Sarjetty kirjoitti 2.1.2016 9:23

Toi juoruilu on tosi ikävää. Sen takia menetin ne ystäväni. Tarvitseeko sun enää sietää niitä?

Hei Sarjetty
No niin on! Juoruilu on tosi ikävää. Toisinaan oli millä tahansa työpaikoilla samaa tapahtuu etenkin nais- valtaisilla aloilla.

Minun tarvitseeko sietää: se tässä on ongelma! Minulle se on sama joudunko sietämään tässä tilanteessa missä nyt olen pikemminkin saanko sietää... En sitä voi täällä kirjoittaa ettei kukaan tunnista minua täällä... Että mitä nyt ajan takaa...

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 02.01.2016 klo 19:53

Niin. Saanko kysyä, mitä ne juoruavat? Ei se varmasti ole totta ja olen kyllä huomannut, että tytöillä/naisilla on ikävä tapa siihen. Ei tietenkään kaikilla. Itse inhoan juoruamista.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 02.01.2016 klo 22:39

Sarjetty kirjoitti 2.1.2016 19:53

Niin. Saanko kysyä, mitä ne juoruavat? Ei se varmasti ole totta ja olen kyllä huomannut, että tytöillä/naisilla on ikävä tapa siihen. Ei tietenkään kaikilla. Itse inhoan juoruamista.

Hei Sarjetty.
Tottakai saat kysyä mitä he juoruavat. Jotain ehkä että olen huono opiskelija ja alisuoriutuja ja kuinka taas tein väärin. Nyt kun tarkemmin ajattelen antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Koska onhan se ohjaajalle nolonpaa kun opiskelija ei opi. Kuin opiskelijalle. Toisin en niin huono mielestäni ole mutta jos ohjaus on huonoa... En silti ohjausta syytä kokonaan. Mutta ohjaajalta kun kysyi jotain hän vastasi joka asiaan jaa. Tuli Sellainen olo kiva kun sitä kiinnosti. Sitten hän kuitenkin vaatii minulta puhumisen. Puhuu nyt tuollaiselle jota ei kiinnosta.
Sama täällä juoruaminen on inhottavaa. Joskus luin artikkelin että ihmisten on juoruttava tai he eivät voi hyvin. En takaa artikkelin oikeellisuutta.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 03.01.2016 klo 09:04

Saatko linkin siihen artikkeliin?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 04.01.2016 klo 10:25

Sarjetty kirjoitti 3.1.2016 9:4

Saatko linkin siihen artikkeliin?

Jostain kirjasta tuon luin että ei voi hyvin ilman juoruamista mutta alla olevassa linkissä on myös kerrottu juoruamisen tärkeydestä.

http://www.iltalehti.fi/mieli/200906129762607_md.shtml

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 04.01.2016 klo 14:39

Miksi epäilen sen artikkelin totuuden mukaisuutta? Joo kepeä juttelu voi tehdä niin, mutta voisiko jutella kepeästi muulla tavalla?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 04.01.2016 klo 18:37

Sarjetty kirjoitti 4.1.2016 14:39

Miksi epäilen sen artikkelin totuuden mukaisuutta? Joo kepeä juttelu voi tehdä niin, mutta voisiko jutella kepeästi muulla tavalla?

Mitä tarkoitat?

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 05.01.2016 klo 13:25

Tarkoitan sitä, että kepä juttelu voi lisätä onnellisuutta. Mutta onko juoruaminen kepeää juttelua? Jonkun mielestä voi olla. Itse en ole sitä mieltä ja se aiheuttaisi minulle vain syylisyyttä, jos juoruaisin. Tutkimuksessa puhuttiin toiseen tutustumisesta tai työn teosta ja katsottiin kumpien onnellisuus oli noussut. Varsinaisessa tutkimuksessa ei tutkittu niinkään juoruamisen seurauksia.
Saikohan tästä mitään selvää?😋

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 05.01.2016 klo 15:10

Sarjetty kirjoitti 5.1.2016 13:25

Tarkoitan sitä, että kepä juttelu voi lisätä onnellisuutta. Mutta onko juoruaminen kepeää juttelua? Jonkun mielestä voi olla. Itse en ole sitä mieltä ja se aiheuttaisi minulle vain syylisyyttä, jos juoruaisin. Tutkimuksessa puhuttiin toiseen tutustumisesta tai työn teosta ja katsottiin kumpien onnellisuus oli noussut. Varsinaisessa tutkimuksessa ei tutkittu niinkään juoruamisen seurauksia.
Saikohan tästä mitään selvää?😋

Hei Sarjetty
Kyllä sain selvää viestistäsi 🙂
Vaikea sanoa onko juoruaminen kepeää juttelua vaiko ei. Kyllä ainakin minä harrastan juoruamista. Jos olen kuullut että joku on minusta ilkeästi sanonut saatan juoruta takaisin en ehkä kuitenkaan ilkeään sävyyn mutta niin että kuitenkin sanon mielipiteeni toisesta ihmisestä jollekkin juoruamalla. En kumminkaan harrasta seläntakana puhumista jos ei ole minusta mitään ilkeästi sanottu.
Sama juttu kuin sinulla juoruaminen voi tuottaa syyllisyyttä. Syyllisyyttä se minulle tuottaakin jos juoruan toisesta ilman että hän on minusta juorunnut.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 05.01.2016 klo 20:11

Ymmärrän sen, että kostaa juoruajalle.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 06.01.2016 klo 09:12

Sarjetty kirjoitti 5.1.2016 20:11

Ymmärrän sen, että kostaa juoruajalle.

Toisaalta kun ajattelen kosto ei ole ikinä ratkaisu voi näpäytys olla mutta minusta kostolla ja näpäytyksellä on ero. Ero on siinä että kosto on jotenkin suurempi kuin näpäytys esim. Kosto voi olla vaikka toisen omaisuuden turmeleminen voi olla että tässä mennään jo rikoksen puolelle. Näpäytys taas vaikka joku jos joku on sanonut jotain ilkeästi ettii toisesta sen heikon puolen mikä voi olla itsellä aika vahvakin puoli ja käyttää sitä niin ettei toinen keksi enään sanoa mitään vastaan.

Onko teistä kostolla ja näpäytyksellä ero?
Millainen on hyvä kosto/näpäytys?
Onko sinulle kostettu?
Onko kosto sinusta ratkaisu?