Luojan kiitos sain opiskelun päättymään. Luulin jo ettei se ikinä päättyisi. 2.asteen koulutus on nyt käytynä. Ahdistava tilanne tulee kyllä, kun joutuu pakosti eroamaan koulusta, jossa alkoi vasta tottua olemaan. Nyt joutuu menemään taas kohti tuntematonta, joka on kauheaa. Ahdistus nousee esiin, kun ei usko löytävänsä enää mitään hyvää paikkaa edestä. Lisäksi joutuu täyttämään työttömälle tarkoitettuja hakemuksia, joka ei ole yhtään kivaa. Käynnissä on myös psykoterapeutin etsintä. Onneksi edes jotain muutosta saan normaaleihin 1kertaa/3vk psykologikäynteihin.
Nyt on kyllä joulun jälkeen vaikea tilanne. Pitää etsiä töitä ja ehkä myös opiskelupaikkaa. Pitää kartoittaa omat mahdollisuudet ja löytää oikea polku kuljettavaksi. Tähän mennessä tuntuu, että olen ollut aika hyvillä poluilla, vaikka vaikeuksiakin on ollut. Tätä voi verrata vaikka Prinsessasatuihin, joissa prinssikin joutuu voittamaan vastuksia/hirviöitä päästäkseen neidon luo. Vaikeudet voivat olla tosi vaikeita, mutta aina niistä löytyy tie pois, kun ne osaa löytää. Minullakin on ollut itsetuhotilanteita, joista olen vielä livistänyt ”kai” onneksi karkuun. Välillä kyllä ajattelen, että mitä pahaa kuolemassa on. Ehkä se paha, että siitä ei saisi itse joutua päättämään.
Toivotan muille hyvää joulua ja sen jälkeen omien polkujen löytämistä!😉