Sarjetty kirjoitti 3.1.2016 9:7
Olen yrittänyt kyllä tutustua itseeni. Se auttaa, mutta sitten tapahtuu jotakin ja romahdan taas. Sellaista tää masennus. Nyt sain kyllä lääkkeen, mutta epäilyttää se vähän. Se on lievään ja lyhytaikaaiseen. Onko itsetuhoiset ajatukset lievän masennuksen oireita? Eivät vaan vaikean ja vakavan. Onko vuosi lyhytaikanen?
Hei Sarjetty
Ihan kuin minullakin tuollainen romahtaminen. Silloin kun saan kerättyä itseluottamusta niin joku tulee ja vittuilee päln naamaa. Hyvä itsetunto kestää vittuilua hetken ja koska en osaa puolustaa itseäni se tulee tässä kuvioihin mukaan ja otan vittuilun itseeni. Vaikka voisin haukkua toisen pystyyn mutta luonteeni ei salli minun tehdä niin enkä halua loukata ketään joten tulee alistuminen/romahdus.
Lääkkeistä itsellänikin on lääkkeet olen kokeillut kolmea lääkettä eli Seronilia. Ei sopinut tuli allerginen reaktio. Menin päivystykseen totesivat että olisin kuollut ellen olisi tullut. Sitten sain toisen lääkkeen joka oli Optipar. Siitä ei reaktioita syntynyt. Mutta sen sijaan se lihotti. Ehdin syödä sitä 2kk. Lihosin siinä ajassa s-koosta XL- kokoon. Nyt sitten yritän niitä kiloja tiputtaa... Vaikka söin normaalisti niinkuin ennen samoin liikunta. Nyt sitten menee Exitlopram actavis. Sitä söin ensin 3kk Tuli aika mahtava olo. Ja lopetin.... Liian aikaisin. Ohjeiden mukaan ainakin puolivuotta pitää syödä kun on hyvä olo. Se lopettaminen oli aika tuskaa kun olin jo riippuvainen lääkkeelle. Ja aloitin tässä hiljattain uudelleen. Jos nyt söisi sitä vaikka vuoden...
Vaikea sanoa onko vuosi lyhytaikainen. Koska en ole mikään psykiatri enkä psykologi. Tuossa ylhäällä on oma kokemukseni lääkkeistä. Toisin jokaisella lääkkeet vaikuttavat yksilöllisesti. Toiselle sopii ja toiselle ei.
Itsetuhoisista ajatuksista en osaa sanoa. Itselleni on tehty masennustesti. Luulen ettei kukaan psykologi, psykiatri edes pysty katsomaan päälleppäin oletko masentunut. Siksi he käyttävät testejä. Itsetuhoisia/masentavia ajatuksia pitää olla tietyn verran ennenkuin voidaan masennuksesta puhua.
Jos kiinnostaa suuntaa antavasti masennuksesta toivottavasti alla olevasta linkistä on sinulle ja miksei muillekkin hyötyä (:
https://vastaamo.fi/masennus/