Itsetunnon kohotus

Itsetunnon kohotus

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 28.12.2015 klo 16:25 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 28.12.2015 klo 16:25

olen varma että täällä käy muitakin joilla on huono itsetunto.

Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä miten kohottaa itsetuntoa.
Älkää ehdottako
A) kavereita
– minulla ei ole selaisia
B) harrastusta

Kiitos jos joku antaa vinkkejä.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 28.12.2015 klo 17:26

Itelleni tulee mieleen, että yrittää vaan joka päivä miettiä itsestään hyviä asioita ja kirjoittaa ylös onnistumisiaan. Ei tarvitse olla edes mikään iso juttu. Ja netistä löytyy googlaamalla paljon vinkkejä.

Käyttäjä masentunut8 kirjoittanut 28.12.2015 klo 17:53

Itsellä on ainakin auttanut ajattelu asioissa missä olen hyvä ja mistä asioista pidän itsessäni🙂👍 Toivottavasti saat itsetuntoasi kohotettua☺️❤️

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 28.12.2015 klo 22:43

BirdBell kirjoitti 28.12.2015 16:25

olen varma että täällä käy muitakin joilla on huono itsetunto.

Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä miten kohottaa itsetuntoa.
Älkää ehdottako
A) kavereita
- minulla ei ole selaisia
B) harrastusta

Kiitos jos joku antaa vinkkejä.

Mulla on erittäin huono itsetunto.

Mua on kehotettu miettimään joka päivä edes ihan pienikin asia mikä on positiivinen siinä päivässä itsessään tai mitä on tehnyt esim: Jos saat jonkun hymyilemään tai joku on kiitollinen sulle mitä teet tai jotain tämmöistä.

Tiedän se on helpommin sanottu kun tehty mut kannattaa koittaa ja ei se tietenkään heti nouse mut pikku hiljaa.

Toivottavasti saat lisää neuvoja ja sit toivottavasti sun itsetunto nousee.

Tsemppiä kyllä se vielä paranee
🙂🌻🙂👍

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 30.12.2015 klo 12:15

Sarjetty kirjoitti 28.12.2015 17:26

Itelleni tulee mieleen, että yrittää vaan joka päivä miettiä itsestään hyviä asioita ja kirjoittaa ylös onnistumisiaan. Ei tarvitse olla edes mikään iso juttu. Ja netistä löytyy googlaamalla paljon vinkkejä.

Kiitos Sarjetty.
Aina kun kirjoitan ylös itsestäni jotain positiivista saan kuulla ympäristöstä etten ole hyvä siinä, en onnistunut ym.
Netistä löytyy vaikka mitä vinkkejä mutta ne vinkit mitä itse löysin on sellaisia ettei niitä voi toteuttaa yksin ):

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 30.12.2015 klo 12:18

masentunut8 kirjoitti 28.12.2015 17:53

Itsellä on ainakin auttanut ajattelu asioissa missä olen hyvä ja mistä asioista pidän itsessäni🙂👍 Toivottavasti saat itsetuntoasi kohotettua☺️❤️

Kiitos masentunut8
Aina kun mietin missä olen hyvä ei tule mitään mieleen sillä aina joku on parempi ja tunnen olevani huononpi ja itsetunto vain laskee lisää. Sitten kun mietin mistä asioista pidän itsestäni niin aina joku ympäristötekijä haukkuu seuraavana sen asian minussa ja joudun tyrmäämään koko ajatuksen ):

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 30.12.2015 klo 12:22

Rikottu tyttö😖 kirjoitti 28.12.2015 22:43

BirdBell kirjoitti 28.12.2015 16:25

olen varma että täällä käy muitakin joilla on huono itsetunto.

Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä miten kohottaa itsetuntoa.
Älkää ehdottako
A) kavereita
- minulla ei ole selaisia
B) harrastusta

Kiitos jos joku antaa vinkkejä.

Mulla on erittäin huono itsetunto.

Mua on kehotettu miettimään joka päivä edes ihan pienikin asia mikä on positiivinen siinä päivässä itsessään tai mitä on tehnyt esim: Jos saat jonkun hymyilemään tai joku on kiitollinen sulle mitä teet tai jotain tämmöistä.

Tiedän se on helpommin sanottu kun tehty mut kannattaa koittaa ja ei se tietenkään heti nouse mut pikku hiljaa.

Toivottavasti saat lisää neuvoja ja sit toivottavasti sun itsetunto nousee.

Tsemppiä kyllä se vielä paranee
🙂🌻🙂👍

Kiitos Rikottutyttö
Sama ongelma täällä huono on itsetunto.

Minä en juuri käy missään. Jos menen kauppaan ja kasssatäti hymyilee niin en ajattele että sain hänet hymyilemään koska hän tekee sen automaattisesti kaikille.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 30.12.2015 klo 15:51

Älä välitä siitä, mitä muut sanovat. Ja kaikkea voi kehittää. Jos et ole omasta mielestäsi riittävän hyvä jossain, harjoittele vaan lisää. Virheistä oppii.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 31.12.2015 klo 12:55

Sarjetty kirjoitti 30.12.2015 15:51

Älä välitä siitä, mitä muut sanovat. Ja kaikkea voi kehittää. Jos et ole omasta mielestäsi riittävän hyvä jossain, harjoittele vaan lisää. Virheistä oppii.

Hei

Joskus on vaikea olla välittämättä mitä toiset puhuvat. Kun on huono itsetunto sen ottaa itseensä aika helposti. Toki ehkä kun on nuori se vaikuttaa myös asiaan? Vaikka olenhan minä jo yli 20v.

Totta virheistä oppii mutta aina ei saa tilaisuutta uuteen harjotukseen ):

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 31.12.2015 klo 22:37

Tiedän, että se on vaikeaa. Pystytkö mitenkään hyväksymään itsessäsi niitä virheitä? Kääntämään ne voitoksi?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 01.01.2016 klo 00:10

Sarjetty kirjoitti 31.12.2015 22:37

Tiedän, että se on vaikeaa. Pystytkö mitenkään hyväksymään itsessäsi niitä virheitä? Kääntämään ne voitoksi?

Hei
Se riippuu siitä pystynkö antamaan anteeksi virheitä, menetänkö unelmani siinä... 😭 voitoksi kääntäminen... Voi olla että pystynkin kääntämään voitoksi mikäli muut sen vain ymmärtävät!

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 01.01.2016 klo 10:16

Sillä mitä muut sanovat ei aina ole merkitystä.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 01.01.2016 klo 15:02

Sarjetty kirjoitti 1.1.2016 10:16

Sillä mitä muut sanovat ei aina ole merkitystä.

Toivottavasti olet oikeassa!
Välillä muiden sanomiset tuntuu niin syvällä ettei sille aina voi mitään...

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 01.01.2016 klo 17:38

"Kateellinen kiusaa ja yrittää saada heikkoutesi esiin"
Noin yksi minulle todella tärkeä ihminen, jolle olen paljon velkaa sanoi.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 01.01.2016 klo 20:00

Sarjetty kirjoitti 1.1.2016 17:38

"Kateellinen kiusaa ja yrittää saada heikkoutesi esiin"
Noin yksi minulle todella tärkeä ihminen, jolle olen paljon velkaa sanoi.

Hei Sarjetty.

Totta! Minusta kun tuntuu että koska olen ujo sekä omistan huonon itsetunnon he käyttävät sitä heikkoutta minussa hyväkseen. Koska heillä on itsellään niin paska olo he purkavat sen minuun koska olen helppo kohde heikkouden takia.
Nyt asioihin tulee muutos!! Teen kaikkeni itsetunnon eteen!

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 01.01.2016 klo 20:02

Hei kaikki!

Auttavatko esim. Jos olisit kukka. Mikä kukka olisit? Tyyliset tehtävät?

Muita ideoita itsetunnon kohottamiseksi! Minä ainakin otan vastaan! Vaikka tuossa tulikin ideoita kiitos! Luulen että tarvitsen niitä ideoita lisää... Ja jos minua ei auta toivon että ne auttavat jotain muuta.