Itsetuhoisuus & opiskelu

Itsetuhoisuus & opiskelu

Käyttäjä Rio_Ranger aloittanut aikaan 22.09.2022 klo 22:02 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Rio_Ranger kirjoittanut 22.09.2022 klo 22:02

Moi! Mulla on ollut ongelmia itsetuhoisuuden ja huonon itsetunnon kanssa jo yli neljä vuotta. Kutoselta kasille viiltelin melko usein, mutta ysillä olo oli parempi enkä satuttanut itseäni ollenkaan. Yhteishaussa hain ammattilukioon. Nyt kun ekan vuoden opiskelu on alkanut, tuntuu siltä että lukion hommat kaatuu päälle ja myös harrastukset, ihmissuhteet yms. aiheuttavat huolia. Huolien takia kaikki pikkuvirheet mitä teen tuntuu tuhat kertaa pahemmilta kuin mitä ne oikeesti on, sen takia itsetunto on taas maassa ja oon viiltänyt itseäni pari kertaa lähiaikoina. Mietin vaan että miten tässä pitäisi toimia. Kukaan ei tiedä että viiltelen tällä hetkellä, enkä ole koskaan saanut/hakenut mitään apua tilanteeseen.
Kiitos kun luit <3

Käyttäjä ask kirjoittanut 02.10.2022 klo 19:27

Kun on itsetuhoisia ajatuksia, on vaikeaa opiskella, itse koin että opiskelin muitten ihmisten takkii, se oli rankkaa, vähän liiankin vaikeaa, nyt mietin mihin tarvitsen oma alaa, no kotityöt ja siivota osaan, ainakin. Suosittelen, hakemaan apua, tiedän että se on vaikeaa nykypäivänä, mutta se voisi helpottaa sun oloo, joo itsekin olin tuossa tilanteessa, muutama vuosi sitten. Onneksi nykypäivänä saa netistä apua, ja kaiken maailman kriisipuhelimet yms..

Käyttäjä Rio_Ranger kirjoittanut 03.10.2022 klo 22:03

Kiitos!! Joo, yritän ehkä hakea netistä jotain tai sitten otan yhteyttä amiksen koulukuraattoriin. Sekin autto jo jonkun verran kun pääsin kertomaan täällä mun koko tilanteen (en viitti kauheesti puhua siitä kavereille kun niillä on omiakin ongelmia).

Käyttäjä kirjoittanut 24.10.2022 klo 15:14

Hei! Ehdottomasti kannattaa käydä juttelemassa koulukuraattorin kanssa, hienoa että olet huomannut että puhuminen auttaa. Apua voi hakea sekaisin chatista palvelusta myös. T: Satu-Saapas Iisalmi.

Käyttäjä Rio_Ranger kirjoittanut 25.10.2022 klo 11:17

Kiitos 🙂 Nyt viime aikoina on ollut vähän parempi olo, ehkä sen takia että oon ehtiny tottua uuteen tilanteeseen, ja juttelin lukion opon ja omien vanhempien kanssa siitä että haluaisin ehkä keskeyttää lukion. Mutta menen varmaan silti koulukuraattorille jossain vaiheessa 🙂