Itsetuhoisuus ja masennus

Itsetuhoisuus ja masennus

Käyttäjä Masentunutlapsonen aloittanut aikaan 24.01.2020 klo 20:58 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Masentunutlapsonen kirjoittanut 24.01.2020 klo 20:58

Jos olet masentunut ja sinulla on itsetuhoisia ajatuksia, tule juttelemaan

Käyttäjä Höpönassu kirjoittanut 08.02.2020 klo 21:45

Minäpä kokeilen. Mun itsetuhoiset ajatukset ei oo semmosia, että tekisi mieli tehdä itelleen just nyt jotain, eikä mun tarvitse taistella mitään impulsseja vastaan. Se on enemmän semmonen vakaa ja pitkälle mietitty suunnitelma oman elämän alas ajamisesta ja itsensä tappamisesta. Vaikka se ei ehkä kuulosta niin pahalta, niin se vaikuttaa melkein kaikkeen mitä teen. En pysty tekemään mitään suunnitelmia tulevaisuuden suhteen, koska sitä tulevaisuutta ei minun mielestä ole. Tämä pohjaton toivottomuus tekee esimerkiksi masennuksen hoidosta, opiskelusta ja töiden tekemisestä kamalan vaikeeta, kun ei kerta kaikkiaan löydä syitä jatkaa. Itsemurha tuntuu oikeasti parhaimmalta vaihtoehdolta, enkä edes harkitse muita polkuja mitenkään vakavasti.

Mitenkäs muiden kevät?

Käyttäjä itsetuhoinen_ kirjoittanut 26.02.2020 klo 20:33

mäkin nyt haluun kirjoittaa tänne. 

mun itsetuhoiset ajatukset on just sellaisia että haluan satuttaa itseäni vaikka olen niistä ajatuksista päässyt jo kertaalleen yli, nyt ne tuli taas takaisin enkä saa niitä pois. eikä mulla oikeen ole ketään kenelle puhua.🥺