Itsetuhoisuus

Itsetuhoisuus

Käyttäjä IidaSusanna aloittanut aikaan 29.12.2013 klo 17:59 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä IidaSusanna kirjoittanut 29.12.2013 klo 17:59

Moikka! Oon siis 16vuotias tyttö. Mulla on diagnosoitu vaikea masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Oon eläny nätten kanssa jonkun puol vuotta. Käyn säännöllisesti nuortenpolilla (josta ei siis oo mitään hyötyä, koska en luota kehenkään) Muo pelottaa. En tiiä enää mitä tehdä itteni kanssa. Muo on uhkailtu osastohoidolla ja jopa huostaanotolla, koska oon kuulemma ”äärimmäisen” itsetuhoinen. Olen kyllä sen itekii huomannu, pari kertaa oon istunu päivystyksessä koska haavoja on pakko tikata kun niillä on niin suuri tulehtumisriski eikä ne enää paranis. Pahimmillaan haavat on ollu 2cm leveitä ja 1,5cm syviä. Mainitsen nää vaan sen takii et ymmärtäisitte kuinka vakavalt tää alkaa tuntumaa. Ongelma siis on, että nää ei riitä mulle. Haluun isompia haavoja ja pahempia arpia. Mikään ei riitä. En tiiä mitä teen enää.
Oisko kellää kokemuksia tai neuvoja? 😑❓

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 30.12.2013 klo 16:03

Moikka IidaSusanna!
Kokemusta on. En oo noin syviä haavoja viillellyt, mutta paljon pieniä haavoja. Ja oon ollu osastolla pariinkin otteeseen. Osasto autto mulla koska siellä oli vaikeampi saada käsiin mitään millä satuttaa itteään, niin tuli tehtyä vähän vähemmän pahaa itelle. Ei se kokonaan loppunu siihen, mutta väheni.
Neuvoja mulla oikeestaan ei oo. Että sua pystyttäisiin auttaan niin sun tarvis pystyä luottamaan hoitotahoon. Harmi kun et pysty luottamaan☹️
Oikein paljon voimia!☺️❤️