Itsemurha

Itsemurha

Käyttäjä meteoriittiiskee aloittanut aikaan 24.10.2021 klo 12:34 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä meteoriittiiskee kirjoittanut 24.10.2021 klo 12:34

Mä oon ihan valmis kuolemaan. Oon tämmösessä laitoksessa jossa mulla on niin paha olla. Kukaan ei osaa auttaa mua. Näitä ohjaajia ei kiinnosta mikään ja ne huutaa ihan turhista asioista. Melkein kaikki me lapset halutaan pois täältä, koska ohjaajat on niin idiootteja. Meitä nuoria syytetään kaikesta. Oon ihan valmis kuolemaan. En jaksa oikeesti enää olla täällä. Mulla ois niin paljon parempi olla, jos pääsisin pois täältä. En tiiä mitä mun pitäis enää tehä.

Käyttäjä ask kirjoittanut 24.10.2021 klo 20:42

Toisaalta ymmärrän sua kun itsekin yritin kahdesti itsemurhaa, onko sinulla jotain lääkkeitä saako kysyy, on hyvä kun kirjoitit tänne, toisaalta oot laitoksessa kun sinua autetaan, ja halutaan auttaa, mitä tykkäät tehdä, mä kirjoitan lauluja kun minulla on paha olo. Ja laulan ne terapeutille, tsemppiä sinulle! Voi hyvin. Elämä ei ole helppo, mutta sanon vain että joskus kun käy oikein pohjalla, oppii arvostamaan asioita uudella tavalla.

Käyttäjä ask kirjoittanut 24.10.2021 klo 20:46

PS, minäkin olen ollut sairaalassa useita kertoja, mutta minut passitettiin kotia, sieltä, kukaan ei minua auttanut nyt on autettu, terapia ja lääkkeet on jotenkin toimineet, se on hyvä että olet hoidossa siellä. Tsemppiä sinulle kauheasti!

Käyttäjä meteoriittiiskee kirjoittanut 25.10.2021 klo 09:51

Joo on lääkkeitä. Käytän niitä säännöllisesti, mutta eipä niistä hirveesti oo apua. En kyllä halua, että niitä vaihdetaan. Tsemppiä sulle!

Käyttäjä Anni_saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 08.12.2021 klo 19:18

Moikka,

Sinulle jo vastattiinkin, että hyvä kun kirjoitit ja jostakin muusta tavasta kuin puhuminen voi saada helpotusta tunteiden ilmaisemiseen. Yhdellä sinulle kirjoittaneella laulujen tekemisestä oli apua. En tiedä miksi olet siinä laitoksessa. Arvaukseni on, että olet aiemminkin joutunut kokemaan jotakin hankalaa. Me aikuiset joudumme laittamaan lapsille rajoja. Onnistumme siinä paremmin tai huonommin. Täydellisiä vanhempia tai ohjaajia kun ei ole. Eikä lapsia aina osata kohdata kannustavasti ja ymmärtävästi. Oletkohan voinut kertoa ohjaajille olostasi ja siitä, että haluaisit päästä pois? En tiedä myöskään miten perusasiat syöminen, nukkuminen, ulkoilu koulu ym. sujuvat. Saattaa helpottaa jos pysyt lähteä ulkoilemaan ja muuten liikkumaan. Pienistäkin askeleista eteenpäin oma olo itsearvostus voi kohentua.

Terveisin  Anni_NettiSaapas Helsinki