Iso mahalaukku.

Iso mahalaukku.

Käyttäjä paulamoi- aloittanut aikaan 04.10.2011 klo 19:30 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä paulamoi- kirjoittanut 04.10.2011 klo 19:30

Moi, ongelmana on nyt se että mun mahalaukku (siis se sisäinen haiseva elin) on näköjään aika suuri koska oon ehtinyt aina ahmia pienestä asti. Tarina tässä:

Olen syntynyt Espanjan Barcelonassa, ja pienenä söin ylihitaasti, joka oli ihan järkevä juttu, mutta sit ku opettajat ruokalassa näkivät sen jutun, niin ne syötti mua vaikka MULLA OLI SUU TÄYNNÄ! Sit ne monta kertaa tekivät niin, ja sit siitä alkoi koko ahmiminen. Aloin ahmia tosi paljon, ja mahalaukku on näköjään suurentunut ku edelleen mulla on yhtä kova nälkä kuin hyeenalla, jonka jälkeen lihosin 9 vuotiaana.

Nyt oon viikon päästä 16v ja sit edelleen oon ylipainoinen, mutta en nii hirveesti että olisin Auringon kokoinen tietenkää, mutta mulla on vain pömppömaha ja reisissä läskiä, mutta kaikki johtuu siitä että mahalaukkuni on tosi iso, että aina on kova nälkä. Lääkäri totes tän mahalaukun koon. Joo, oon asunut nyt Suomessa jo 12-13 vuotiaasta asti.

Nyt samalla äidilläni todettiin verikokeen kautta suurta alttiutta Keliakiaan, ja mulla ei todettu mitään Keliakiaan viittaavaa ongelmaa, mutta kuulin että aina se Keliakia ei selviä verikokeitten kautta, eli epäilen itellänikin Keliakiaa. Alle 15 vuotiaana kröhöm.. piereskelin paljon, hirveen hajuisiakin vielä, mahaa usein sattui ja kirpasi NIIN paljon että jouduin olemaan kotona, välillä oksentelin ja sain joskus 10-11 vuotiaana suolitulehduksen, kauhee ripuli oli ja mahanestettä tuli ulos suusta oksennuksena (hyi…). Sit vieläkin se että ennen kuin muutin Suomeen perheeni kanssa, niin kävin Espanjassa eräässä lääkärissä ja siellä sanottiin että mulla on nyt mahahiiva ja sen pitää hoitaa välittömästi! Hoidin itteäni, hoito oli vain lääkkeet, ja auttoi lopulta. Epäilen näitä mahavaivoja, -sairauksia yms. GLUTEENISTA johtuvia! Nyt olen gluteenittomalla ja myös vähähiilihydraattisella ruokavaliolla koska Suomessa lääkäri suositteli mulle näin koska mulla on tosi herkkä maha ja suolisto.

Mietin kuitenkin että tehdäänkö alaikäisille mahalaukun pienennysleikkauksia, ja jos tehdään niin paljonko maksaa ja onko kipuja sen leikkauksen jälkeen?