Isälle apua?

Isälle apua?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 26.09.2015 klo 18:31 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä kirjoittanut 26.09.2015 klo 18:31

Meillä ei perheolosuhteet ole ihan parhaasta päästä, kun äitikin syö rauhoittavia hillitsemään narsistin luonteeseensa kuuluvia raivokohtauksia, eikä minullakaan ole helppo elämäntilanne – itsekkin sain paria lääkettä oloa helpottamaan – joten pinna on usein kireellä. Pikkuveli taas alkaa olla pahimmassa murrosiässään.

Isä ei luota kenenkään apuun, ja täten käyttää minua kuuntelijanaan. Automaattisesti isä purkaa ajatuksensa kertomalla minulle niitä, ja jos sanon etten haluaisi kuunnella kun itselläkin on vaikeata, niin isä pahoittaa mielensä entisestään. Tämä ei minun oloa kyllä helpota, enkä voi isää auttaa kuin itse kärsimällä, josta ei kuitenkaan ole juurikaan apua isälle.

Isä kertoi käynneensä sairaalan psykiatrisella päivystyksellä kertomassa tilanteestaan, mutta hänet oli melkeinpä jo ovella käännytetty lääkereseptin kanssa, ja kyseistä lääkkeistä oli sivuvaikutuksineen enemmän haittaa kuin hyötyä.
Olen hänelle tolkunnut etsimään ammattiapua, mutta äidin kanssa he kävivät pariterapiassa, jossa oli puolusteltu vain äitiä ja halveksuttu isää… Diakonillakin hän kävi pari kertaa, mutta ei kuulemma ollut mieluisensa.

Nyt hän sanoo että häntä ei voi kukaan auttaa ja avusta hän ei rupea maksamaan.
Itse olen käynyt kunnan nuorisopsykiatrilla, mutta aikuisille ei näytä olevan mitään paikkaa?

Löytyykö PK-seudulta mitään paikkaa mitä voisin isälle suositella?😑❓

Käyttäjä tinppa-75 kirjoittanut 27.09.2015 klo 18:37

Hei. Tottapuhuen et ole vanhempiesi vanhempi. Eli jos eivät itse ymmärrä lukuisista yrityksistä hakea apua yms. Et voi pilata sillä elämääsi. Loppujenlopuksi jokainen on vastuussa aikuisena itsestään.🙂👍